It's my life

Alla inlägg under september 2012

Av Stina - 5 september 2012 19:06

Lilla blodmasken:
Billan 750
Ebba 650
Mulle 325
Vincent 150

Av Stina - 4 september 2012 19:00

lite trav idag herr V och jag och jag fick min andel av motionen när jag småsprang runt ridbanan med honom i lina   

Efter det tog vi lite lastning igen, gubben var med och assisterade vid baklämmen som vi stängde till.

Lika lugn häst idag !


 


När Becca kom från skolan longerade vi Ebba och Mulle.

Becca fick lika mkt motion som jag fick tidigare då Mulle föredrar att springa efter henne istället för runt henne i ett snöre =)

Billan, ja hon fick en vilodag och hade inte ett dugg emot det.





Av Stina - 3 september 2012 17:27

skrittning och joggning av Billan  startade jag upp med idag efter morgonfodring och utsläpp.

Därefter mockning, helmockning hos Vincent och byte av strö från halm till halmpellets.


Skrittade sedan Vincent 30 minuter för hand och så fick han bekanta sig med transporten.

Jag har varit urusel på att hålla igång lastträningen med honom, han har inte sett nya transporten invändigt så jag förväntade mig lite nerv och problem.

Nervös var han men han gick direkt in efter att ha nosat runt lite på inredningen   

Vi gick av och på flera ggr, stod inne och mös och åt äpplen och sedan kollade jag av att jag kunde styra stegen.

2 fram - stilla - 2 back - stilla osv.

Inga problem =)


 


Så tog vi lunch gubben och jag och inväntade Becca från skolan.

När hon kom till stallet tog vi in Ebba och Mulle för lite pyssel.

Becca och Mulle red sedan på banan mellan koner och lite ridvägar medans Ebba blev longerad en stund med träns.

Kollade mest av att hon kommer ihåg kommandona, och det gjorde hon.

Växt lite har hon gjort och ståtar nu med 148 vackra cm över manken =)


 


På fredag åker jag in med Vincent till klinik för att göra en endoskopi av luftvägarna.

Han har haft problem med hosta ett tag som inte direkt har med ngn förkylning att göra.

Inte mycket, några hostningar när man börjar galoppera honom och ngn hostning i samband med att han äter men det är inte normalt.

Ingen ansträngd andning.

I samråd med vet bytte jag ut hans strö från halm till halmpellets.

Min stallägare vill inte ha ngt annat än halm ut på sina åkrar så jag känner mig lite inmålad i ett hörn vad gäller alternativa strömedel =(

Jag hoppas naturligtsvis på bra besked på fredag men ställer in mig på att jag har en "hosthäst" och jobbar därefter tills jag vet mer.






Av Stina - 3 september 2012 12:48

pga luftvägsproblem :-(

Av Stina - 2 september 2012 21:40

Fodring och utsläpp på morgonen och sedan dressyrträning kl 9.

Gubben var snäll och filmade och det ligger ett filmklipp uppe från dagen för er som har lösenord.

Det går framåt för oss för varje vecka.

Min ridning blir bättre och bättre, Billan blir starkare och starkare och det är bara KUL att rida henne nu =)


Vincent fick skritta på lina 25 minuter, sedan lunch och en liten powernap och på kvällen infann jag mig på jobbet

Om dagen imorgon går som planerat så kör även Ebba även igång efter sin långlata sommar, sen vet jag vad jag gör =)


Arkivbild

 



Av Stina - 2 september 2012 12:43
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Stina - 1 september 2012 18:29

Idag fick han köra igång, herr V, med en välbehövlig frisering och sedan 20 minuter skritt på lina.


 

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards