It's my life

Alla inlägg den 25 oktober 2012

Av Stina - 25 oktober 2012 17:21

Ledig !

Jag är ledig idag   

Inget jobb, inga möten och inga tider att passa  - ja, om vi bortser från alla 5 passen i stallet då ;)


Har hunnit rida ett kanondressyrpass på Billan, efter frukostfodring och utsläpp, testade att ändra min framridning för att se om jag kan komma tillrätta med hennes enorma protester första halvtimmen.

Började med att skritta fram i raskt tempo i 20 minuter innan jag övergick till trav i ett högre tempo än jag brukar och la in galoppen tidigare.

Allt för att göra av med den överskottsenergi hon har i början av ett ridpass.

40 minuter la jag alltså på framridningen innan jag började kräva mer av henne och oj ! vad fin hon var idag =)

Kan man få en bättre start på en dag än ett riktigt bra ridpass ??


Städade i stallet, pratade strunt med Sarah och lunchfodrade innan jag åkte hem och stoppade i mig härliga frallor med gott pålägg och kröp ner i sängen och vilade i 75 minuter !!


Upp och tillbaka till stallet för tömlongering av en herr V det fullkomligt slog gnistor om.

Vilken energi han har på lager just nu - han verkar än så länge inte speciellt öm av att vara utan skor.

Hann med att klippa honom oxå, en minimal variant även på honom.

Em fodrade och tog in 1 häst innan jag for hem och serverades mat som gubben lagat.

Nu ska jag duscha och har 3 sköna timmar på mig att bara vara innan jag ska tillbaka till stallet och ta in resterande hästar + nattfodra.


Arkivbild

 

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards