It's my life

Alla inlägg under oktober 2012

Av Stina - 15 oktober 2012 12:48

För några dagar sedan upptäckte jag att Billan fått knutor på ryggen samt i sadelgjordsläget.

Det var några enstaka små till att börja med som snart blev både större och fler och dök upp även på halsen.

Hon är även ngt tjockare i båda bak och ihop med knölarna undrar jag om hon helt enkelt inte reagerar på Krafft Muskeln som jag satt in sedan drygt 2 veckor tillbaka ?

I övrigt är fodret det samma hon ätit i flera år.

Jag tog i vilket fall bort Muskeln igen igår så får jag se om det går tillbaka, eller om det kan vara ngt annat.


Ihop med min veterinär kom jag idag fram till att inte gå vidare med fler tester på herr V för tillfället.

Kvarstår problemen så går vi vidare då, jag gör de förändringar i hans närmiljö som jag kan och så får jag se hur långt det räcker helt enkelt.


Arkivbild

 


Av Stina - 14 oktober 2012 21:27

videosnutt för alla utom några få *s*

Mormors gullunge !


Av Stina - 14 oktober 2012 18:43

3 fina barn


 


Och så världens goaste Simon =)


      

Av Stina - 14 oktober 2012 11:32

Dagens Diss :

  • Alkohol och berusade människor !
  • Självömkande personer - hur orkar man hålla på med det dag ut och dag in ?
  • Lera !


Dagens Hiss :

  • Jag har semester idag.
  • Ska gratulera svärsonen som fyller år och träffa barnbarnet Simon =)
  • Ebbas nya täcke satt som en smäck !

Bild fr klinikbesöket i onsdags

 

Av Stina - 11 oktober 2012 18:19

Tunn stickad tröja från Hööks, mössa och raggsockor ( för 10 kr paret ) på Stadium Outlet.


 

Av Stina - 10 oktober 2012 18:14

herr V, behandlingen hjälper.

Det är fortfarande lite slem kvar i luftrören och blåsor/svullnad i svalget men mycket bättre som sagt.

Veterinären graderade faryngiten på en skala från 0 till 5 där 0 är inget/friskt och 5 är värsta tänkbara.

Vid förra besöket låg han på 4,5 - 5 , det var det värsta hon sett på en så ung häst, och idag låg han på en 2 så det går absolut åt rätt håll.

Vi ska fortsätta med kortisonet några veckor till och sedan gäller det att hoppas att det inte kommer tillbaka.


Vet skulle diskutera det hela med utökade tester och ev immunterapi med en kollega som var mer insatt och kontakta mig.

Själv tyckte hon det var lite överkurs just nu utan tyckte jag skulle avvakta och se vad som händer, kanske kan jag hålla det i schack genom att kontrollera hans närmiljö ?

Ev kanske han kommer att behöva kortisonbehandling årligen under kvalstrenas högsäsong och det kan räcka med det ?

Annars var det bara att sätta igång honom nu, att hålla honom i bra kondition hjälper honom oxå att hålla sin allergi i schack.


 

Av Stina - 10 oktober 2012 06:15

och håller en liten tumme för oss vid 13 tiden ?

Det är återbesök på kliniken för herr V idag !


Arkivbild

 

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards