It's my life

Alla inlägg under oktober 2012

Av Stina - 4 oktober 2012 20:22

angående Vincent.

Vi ska ju dit nästa vecka på återbesök och hon bad mig ringa försäkringsbolaget och kolla hur dom ställer sig till vidare tester och ev immunterapi så vi kan ta ett ställningstagande ang det.


Det hon direkt nämnde är att så mycket utevistelse som möjligt är det bästa, helst lösdrift eller utebox.

Just nu går han ut vid 6-7 på morgonen och in kl 21 - det var den förändringen jag gjorde direkt efter förra klinikbesöket.

Det här ställer till med lite problem i stallet då alla inte är förtjusta i att ta in så sent i mörker så det förs lite diskussioner ...

Ja, det är bara att spåna vidare på vad jag kan hitta på för att göra allt så bra som möjligt !!


Arkivbild

 

Av Stina - 4 oktober 2012 12:59

och fick bort Ebbas reservationer på Rehab Extra försäkringen hon haft på sårskador vä fram och bak samt andningsproblem.

Försökte direktreglera Vincents mediciner via Rehab Extra men kliniken har inte skickat in ngt underlag än så jag får avvakta lite till.


Arkivbild

    

Av Stina - 4 oktober 2012 11:17

har herr V haft på morgonen.

När jag tog ut honom för att borsta ben och kratsa hovar en stund innan hovis kom satt alla 4 skor där dom skulle.

30 minuter senare hade han vridit till och nästan fått av sig ena fram, han kan han !


Min älskade lilla bekymmershäst har sedan en tid tillbaka haft problem med hovsprickor båda fram.

Det har varit ganska tydligt att det handlar om belastningssprickor med tanke på vart dom sitter och hur hovarna växer och buktar sig där sprickbildningen varit.

Trots hovis försök att komma tillrätta med det här så har sprickorna på ena fram blivit värre och går nu hela vägen från kronranden och ner.

I samråd med hovis kom vi idag fram till att ta av skorna och ha honom barfota under 2-3 skoperioder och se vad som händer.

Jag har sett fram emot att förhoppningsvis sätta igång honom igen efter nästa veckas klinikbesök, nu får jag se hur han fungerar barfota och hur mycket han ev kan ridas eller om jag behöver köpa in hovboots =(


Hovis gratulerade mig till "turen" att äga en kvalsterallergisk häst, han råkar tydligen själv ha en hemma som är allergisk mot samma typ av kvalster som Vincent är.

Jag fick lite tips om vad han prövat och vad som har hjälpt hans häst och såna tips/råd tar jag mer än tacksamt emot !

Igår satte jag gubben på ett nytt projekt, nämligen att sätta upp reglar i det jag kallar för halmförråd för att hänga upp blöta täcken där ( och inte i täckesboxen ) och få bort dom från stalldelen - ett steg i jobbet med att förbättra luften i stallet.


Arkivbild

 


Av Stina - 3 oktober 2012 20:15
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Stina - 3 oktober 2012 14:23

Nu har jag fått provsvaren från Vincents allergitest, han är allergisk mot kvalster, och det är förrådskvalster som är boven i dramat.



 





Av Stina - 1 oktober 2012 18:53

var hon idag min Billiebus ända från start och gav mig ett riktigt härligt dressyrpass   

Hon är underbar att rida när hon är så här - mer såna dagar vill jag ha !!


På em fick Becca sitta upp på Ebba igen och jag kan bara konstatera att jag har världens duktigaste småflickor   

20 minuters skritt på lina med basics : start, stopp och sväng.


     


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards