It's my life

Alla inlägg under november 2012

Av Stina - 15 november 2012 06:10

sen jag tog över stallet idag, vart har tiden tagit vägen ????


2 år som stallansvarig har gjort mig gråhårig ;)

Kan komma på mig själv att fundera på hur skönt det vore att ha hästarna inhyrda nånstans och inte ha allt extra jobb runtomkring som man har när man har "eget" stall ...

Men då skulle jag behöva rätta mig helt efter någon annan, och efter alla år jag skött mig själv så vet katten om jag skulle klara av det =)

Däremot skulle jag nog inte tacka nej till att bara ha mina hästar i stallet ... men som det ser ut just nu så fortsätter stallet rulla på precis som det gjort dom här 2 åren.


Arkivbild

 

Av Stina - 14 november 2012 14:39

fick jag klinikräkningen för Vincents båda besök i sept/okt.


2 endoskopier, blodprov + allergiprov samt köp av inhalator : 5831 kr, varav försäkringen tog 2088 kr.

Sedan tillkom mediciner (på apotek) för ca 2000 kr.

Alltid lika kul att betala ... fast jag är skadad efter Ebbas historia, allt under 10 000 är billigt i min värld numer ;)


Arkivbild

 

Av Stina - 14 november 2012 14:10

vad mindre bra det gick att rida Billan idag =(


Hetsen ifrån travaren, envisheten från kallblodet och så tjurskallig som det sto hon är ...

Giv mig styrka !!!


Brorsan - ja han är bara yrig, och for hit och dit i tömmarna blandat med lite jämnfotahopp med propelleröronen inställda på högsta hastighet ...


Säga vad man vill, men det blir då aldrig tråkigt med dom här 2 i stallet   


Arkivbild

 

Av Stina - 13 november 2012 21:20

hemma med dottern som inte mår så bra så vi har bla roat oss med att baka lussekatter =)


 

Av Stina - 13 november 2012 17:06

själv utan säkerhetslina i skritt och trav på ridbanan =)

Visst får man väl lov att vara stolt över sina småflickor ?

Eller, jag struntar i vilket - jag är megastolt !!

Becca är så otroligt modig och Ebba är så lugn och stabil i sitt psyke så ja - jag svämmar över av stolthet !

Dom har även provat på första uppsuttna galoppen   (men då höll mamma i lina).


   

 


Av Stina - 12 november 2012 22:07

tömkörde jag Billan en snabbis efter jobbet.

Ösregn när vi kom ut tills vi var genomsura och då bidde det uppehåll ...

Vad det gäller regn så gör det mig inte så mkt att bli våt, jag klarar även genomvåt, det jag tycker är jobbigt är all utrustning som ska putsas/torkas/smörjas för att inte bli förstörd.

Det tar TID och tid är en bristvara !!


Billan går utmärkt att jobba i regn om det inte blir/är vattenpölar på marken för se vatten gillar inte fröken att sätta hovarna i !

Igår hoppade hon över varenda pöl som bildades på ridbanan och det var inte det lättaste att få henne att jobba när det kom många pölar i vår väg ...

Knashäst är vad hon är !!


Arkivbild

 

Av Stina - 12 november 2012 15:37


If you want something you've never had,

you gotta do something you've never done


 

Av Stina - 10 november 2012 08:36

med en fortsatt ihärdig huvudvärk, som gränsar till migrän, jag nu dragits med i över en vecka.

Är totalt dränerad på energi och hela kroppen känns eländigt tung, får liksom tvinga den att röra på sig överhuvudtaget.


Har ont i nacke, axlar, rygg och min sovande nerv i låret retar mig verkligen just nu =(

Jag är inte på topp, men jag vägrar ge mig och böjja mig för allt och alla som suger energi ur mig för tillfället.


En dag i taget - det ska gå !!


Arkivbild

 

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards