It's my life

Alla inlägg under december 2012

Av Stina - 21 december 2012 07:16

inträffar idag kl 12.12

Sakta börjar vi gå mot ljusare tider igen ... inte mig emot =)


Arkivbild

 

Av Stina - 19 december 2012 15:08

och mår precis så dåligt som jag antagligen förtjänar ;)

Det bröt ut precis lagom nu när jag är ledig 6 dagar i sträck och tänkte försöka sätta igång alla mina små hästar och komma tillbaka till ett litet mer normalt liv.

Väl tajmat =(

Bäddar ner mig och plockar fram sadeln en annan dag !


 



Av Stina - 19 december 2012 11:02

om jag klarar mig med 44 schabrak eller om jag ska be tomten om fler ?

Av Stina - 19 december 2012 09:19

som inte kan hålla koll på sina ben ...

Av Stina - 15 december 2012 21:06

ska man vara för gallor i hasorna och vad kan det bero på ?

Gallorna är stora, mjuka och sitter liksidigt på båda hasorna på utsidan och framtill - neråt.

Går ner vid rörelse och fylls i när hästen står inne.

Ingen värme och ingen hälta, tycker mig dock kunna se stelhet i bakbenen på mornarna.


Arkivbild

 


Av Stina - 14 december 2012 21:44

Vad är de värsta resp bästa du vet?

Bland det värsta jag vet är falskhet, lögner, egoism och lathet - det är något som får mig att bli riktigt förbannad !

Bland bästa jag vet är att få en stund för mig själv, ensam i tysthet.


Vad är du mest stolt över i ditt liv?

Mina barn och mina hästar !


Vad skulle du inte kunna leva utan?

Kaffe !!


Hur skulle du beskriva dig som person?

Envis, introvert och inte alltid så lätt att förstå sig på =)


Vad är din bästa resp sämsta sida?

Får nog svara min envishet som både bästa och sämsta sida =)


Vad skulle du vilka uppleva i ditt liv?

Lugn och harmoni ;)


Vilket land skulle du vilja bo i om du inte bodde i Sverige?

Oj, har jag aldrig funderat på - jag trivs så bra här så men ... England kanske ? 


Har du några framtidsplaner som du vill uppnå?

Ordna runt mina barn så det blir bra omkring dom och rida dressyr "på riktigt" och bemästra msv nivå iaf.


Sist men inte minst, ångrar du något du gjort?

Jag ångrar att jag slutade med hästar under de 12 år jag hade uppehåll !

Det är nog bland det dummaste jag gjort !!


varför slutade Natalie (eller vad hon nu hette, din första medryttare iaf) att rida Billan?

Vi gled åt olika håll och ville olika saker helt enkelt.


vilken ryttare är din förebild? varför i så fall?

Utan att fundera - RG Bengtsson !

Den skicklighet och det lugn med vilken han rider sina hästar är så beundransvärd !


bästa boktipset om häst?

Den bok jag bläddrat i mest av alla faktaböcker om häst är Christina Plancks " Hästens utfodring".


har du någon sorts träning du föredrar typ nh eller någon annan sorts hästhållning....

Jag har nosat på NH och kommit fram till att det inte är nåt för mig.

Jag tror på sunt förnuft, lyhördhet och vikten att komma ihåg att man aldrig blir fullärd !


Jag är också jättegammal, men ändå lite nyfiken på varför du har valt lite "udda" korsningar?

Det har liksom bara blivit så !

Ras har aldrig riktigt varit det viktigaste för mig och eftersom jag inte har några stora ambitioner har det heller aldrig varit viktigt av den anledningen att "välja rätt".

Det har mer blivit det det har blivit av ödets nyck ... eller nåt åt det hållet =)

Av Stina - 10 december 2012 18:08

önskemål om en frågestund ... hur man nu kan önska sig nåt sånt när det finns så mycket annat att önska ;)


Just frågestunder känns väldigt ... tonårigt och jag har svårt att tro att intresset skulle vara speciellt stort, men visst ... någons önskan är min lag och jag kör alltså en frågestund om det är nåt speciellt ni undrar   


Arkivbild

 

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards