It's my life

Alla inlägg under december 2012

Av Stina - 9 december 2012 08:41

och fick kaffe på sängen av gubben.

Vaknar upp till en värld täckt i den vackraste rimfrost och tappar nästan andan av beundran över denna vackra värld och underbara morgon   


Arkivbild

 

Av Stina - 8 december 2012 15:24

för häst kanske man skulle invetsera i ??

Jag vet att jag - och hela familjen - älskar vår kudde iaf =)


http://www.dinhastmassor.se/sida7.html

Av Stina - 7 december 2012 21:35

roligt att rita och berätta för er ...


Jag har så mycket omkring mig just nu att jag har fullt sjå att bara hinna med stallpass, mockning och en och annan snabborstning av häst.

Jag hoppas det vänder snart för jag har ett konstant dåligt samvete för hästarna just nu ...

Ja, inte bara för dom om man ska vara noga - jag lider av det kvinnliga dåliga samvetet tror jag och har dåligt samvete för att jag just nu inte hinner med vare sig barn, sambo, familj, vänner, jobb, hem eller nåt på det sätt jag borde =(


Men som den finska oxe jag är biter jag ihop och fortsätter envist och tjurskalligt framåt och tror på att det snart vänder =)

Mitt motto sen litet barn har alltid varit  : det SKA gå !!!


Arkivbild

 

Av Stina - 6 december 2012 21:22

tar saker och ting tid....

Ibland kan det ta 2 år för stallansvarig att inse på riktigt att vi har utsugsfläktar i stallet man kan slå igång för att förbättra stalluften ...


Just saying   


Arkivbild

 

Av Stina - 5 december 2012 15:13

är betydligt bättre och nu kom ju snön jag väntat på så han slipper få ont i sina små hovar när han kan gå ut igen, vilket han kanske kan göra imorgon ?


Billan hostar och snorar lätt och verkar lite dämpad av sin förkylning.

Ingen feber än, men hade låtit lite rosslig fick jag sms om nyss så jag kanske tar och ringer och pratar med en vet imorgon.


Vincent uppskattar snön för nu vågar han röra på sig i hagen igen - lycka =)


Jag är mest glad åt att snön kommit och att jag tagit mig fram överallt när jag varit ute och farit på vägarna idag   

Arkivbild

 


Av Stina - 5 december 2012 12:18

snö och blåst på ca 18 m/s - jag fick vad jag ville med råge =)


Hur gör ni med era hästar såna här dagar, står dom inne, får dom gå ut några timmar eller är dom ute som vanligt ??


Arkivbild

 

Av Stina - 4 december 2012 21:05

Det vräker ner snö - underbart ( om jag tar mig till stallet imorgon bitti ;) ) !!!!


Arkivbild

 

Av Stina - 3 december 2012 21:12

hagarna är hemskt knöliga och jag hoppas mest på en massa snö som gör dom hästvänliga igen.

Vattenkopparna är avstängda i stallet och nu gäller härlig hinkbärning, likaså till hagarna.


Mulle är halt - varm och svullen i ett bakben, får se vad det blir utav det.

Vincent är allmänt öm i hovarna och längtar oxå efter snö som gör marken trevligare att traska runt på.

Billan har åkt på en liten förkylning och Ebba - ja, hon är mest rund och go =)


Arkivbild

 



Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards