It's my life

Alla inlägg den 17 januari 2013

Av Stina - 17 januari 2013 21:13

http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1176365


"Efterosm hästevälden är en outtömlig källa med roliga karaktärer så
skulle
dom skulle göra ”Hästakuten” med vuxna också: En deltagar lista kunde se ut
ungefär såhär:

1. Anna Svensson med varmblodet Kosmoskulan
Anna har problem med att Kosmoskulen inte vill galoppera samt har bråttom i all hantering
och Anna hinner inte med

2. Britt-Inger Ek med islänningen Fengurur
Britt –Inger har problem med att Fengurur inte vill lämna flocken,
det är nästan omöjligt att rida bort från andra djur, även kor och får

3.
Cornelia von Rosenknopp med halvblodet TippTopp
Dressyrhästen TippTopp har
problem med övervikt samt en gång 1997 blev TippTopp rädd för en sten och
skuttade till under en uteritt. Sedan dess har Cornelia bara ridit skritt och
travövningar i ridhuset.

4. Monica Jansson och fullblodet Harvest Moon
Monica vill gärna lära sig mer om hur man sysselsätter sin häst i boxen.
Harvest Moon har haft boxvila de senaste 7 åren pga hältor och dåliga
hovar

5. Åke Carlsson med quaterhästen QxlenQQk Flxniix QxlenQQk
Flxniix har flera gånger råkat falla i sömn under långsam jogg och Åke vill lära
sig hur man rider för att undvika detta

6. Anna Karin Månsson och araben Zoyasaous
Anna Karin rider distans men har problem med riktning och
kartläsning. Efter att ha försvunnit spårlöst från en tävling i södra Halland
återfanns ekipaget i en rondell i Malmö och självförtroendet efter denna
händelse är aningen stukat"

Av Stina - 17 januari 2013 18:59

från Horze att dom som nyhet i butiken fått in Rainlegs.

Jag köpte ett par för nåt år sedan och är otroligt nöjd med mina !

För mig som försöker rida i ur och skur gäller det att ha bra kläder på lager, och det får inte vara för bylsigt eller ivägen när man ska rida i dom.

Rainlegsen är perfekta ihop med min regnrock och jag slipper bli genomsur om benen, vilket är riktigt skönt =)

Så letar du efter nåt som håller dig lite torr om låren vid ridning så tipsar jag om att investera i just Rainlegs.


http://www.horze.se/Rainlegs/35078,se_SE,pd.html


Kan oxå tipsa om en liten tjuvtitt på Hööks vårkollektion du kan få via bloggen Prylbloggen :


http://www.hippson.se/blogs/cissirules/smygvisning-pa-hooks-var-2013.htm



Av Stina - 17 januari 2013 17:29

med tömkörning av ett stycke mycket spänd herr V.

De 30 minuter jag hade bestämt mig för att jobba honom räckte inte till att få honom avslappnad idag - han behöver nog komma igång ordentligt nu och jobba av sig lite överskottsenergi =)


 


Därefter red jag Billan som lekte ånglok.

Den största delen av de 30 minuter jag satt på henne ägnade jag mig åt att försöka få igenom halvhalter och få hästen att inte totalt lägga sig i handen på mig och störta iväg.

Vid ett tillfälle, när hon låg på som mest och jag hade ungefär 500 kg Billan i handen, la jag fram handen och hästen höll på att gå ner på knä ...

Som sagt var det mest fokus på att hålla ångloket stånget, men jag försökte hela tiden koncentrera mig på att inte bli hängande i innertygel, vilket jag har en förmåga att göra =)


 Arkivbild

 



Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards