It's my life

Alla inlägg den 13 februari 2013

Av Stina - 13 februari 2013 23:05

var jag aldrig rädd för nåt, i mångt och mycket var jag otroligt dumdristig.

Det var höga hinder, vilda galopprace i jockeystigläder, jag tog mig gärna an stegrande och svåra hästar som ingen annan ville rida och jag visste nog inte riktigt vad rädsla var för nåt när det kom till hästar.

Jag har gjort korkade saker, som att rida in en lastovillig häst i transporten eller hantera hingst på tävlingsplats i enbart grimma.

Jag redde alltid ut det, kanske för att det liksom inget fanns något annat alternativ för mig ?

Vad kunde gå galet . det där fixade ju jag !


Så la jag av med hästar under 12 år och blev mamma.

När jag så återupptog mitt hästintresse hade riktiga hinder kommit i min väg : rädsla och osäkerhet, och jag visste inte hur jag skulle hantera det.

Det är ju liksom lite tabu inom hästvärlden att erkänna att man är rädd, man skyller på hästen istället som är så svår och ohanterlig så det liksom GÅR ju inte att galoppera den i skogen - eller rida ut öht !

Jag bet ihop ganska länge, inte kunde jag som var så hästvan säga att jag inte klarade av min häst eller att jag var rädd !


Det var ganska befriande när jag rev ner muren och öppet började säga : jag är livrädd och jag har svårt att klara av min häst, det var början på rätt väg.

Samtidigt svårt att erkänna att jag inte var modig länge, det var ju liksom en del av min hästidentitet !

Med tiden har jag börjat se det på ett annat sätt: att erkänna sina rädslor - se dom i ögonen och ta upp fighten med dom, är inte det egentligen väldigt modigt ?

Att gå och ständigt hitta på ursäkter för att inte rida ut,hoppa, galoppera eller vad det nu är man är rädd för - det håller en tillbaka och man kan inte utvecklas från det,man sitter fast i sina rädslor helt enkelt.

Nej, det är inte fegt att säga att man är rädd - det är faktiskt väldigt modigt !


Jag kan flyga, jag är inte rädd

 




Av Stina - 13 februari 2013 20:08

runt Norrköping/Linköping är på jakt efter en bra medryttare så vill jag tipsa om att kolla in denna annons :


http://www.blocket.se/ostergotland/Medryttare_finnes_45349911.htm?ca=14&w=1


Det är min brorsdotter Emilie som letar medryttarhäst, och den som fångar henne gör ett riktigt kap !


 

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards