It's my life

Alla inlägg den 21 april 2013

Av Stina - 21 april 2013 12:15

och Billan och jag tog oss an att prova EC hand under ett dressyrpass.

Första halvan var Billan, sin vana troget =( , hängig, springig och dragig och inte alls rolig.

EC hand visade på rött största delen av tiden, så fort jag lättade i handen störtade hon iväg och det kändes mest hopplöst.

Vartefter taggade hon ner och började lyssna och jag kunde komma till ridning och rida henne på grönt hela tiden, en och annan förhållning fick jag ta igenom med hela handen och visade då rött men det är ju helt ok så länge jag är snabb på att ge eftergift.

Att jag jobbat mycket med att tänka på att inte bli hängande i innerhanden har gett resultat då EC hand visade på jämn kontakt på båda tyglarna överlag, ibland lättar jag tom lite för mycket i innerhanden och tappar stödet helt.


Jag tror att det här lilla hjälpmedlet kan hjälpa mig att bli mer medveten om mina händer, mina tygeltag och hur starka förhållningar jag tar.

Jag behöver fortfarande träna en del på att bli mer nyanserad i mina tygeltag, det blir gärna lite allt eller inget och med EC hand på borde jag bli mer medveten - jag hoppas så iaf =)

Så gäller det att inte rida med dom för jämnan för då kan jag tänka mig att jag tränar in en felaktig sits och blick då man gärna sitter och tittar ner på tyglarna hela tiden.


 


Efter ridningen pysslade jag om liten ponnyskrutt, befriade honom från otroliga mängder päls och sedan fick han springa av sig lite på ridbanan.


 

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards