It's my life

Alla inlägg under maj 2013

Av Stina - 25 maj 2013 10:17

och vaknade upp med samma intensiva huvudvärk även idag =(

Tog mig lite kaffe, huvudvärkstabletter, vaknade till och tog med mig hunden ut på en halvtimmes promenad

med en förhoppningen om att kombinationen skulle kunna få värken att ge med sig.


 


När jag kom hem hade gubben vaknat så han fick smörja in nacke, axlar och skuldror med Iprengel - jag har haft ihållande värk i dom delarna senaste dagarna och kanske kommer huvudvärken därifrån ?

Nu känns det faktiskt något bättre *peppar, peppar* så jag hoppas jag kan komma igång och göra nåt vettigt med min semesterdag =)


Av Stina - 24 maj 2013 21:32
Av Stina - 24 maj 2013 21:11

och jobb för matte, löslongering för hästarna = dagen idag.


Av Stina - 23 maj 2013 16:16

för alla hästarna.

Först ut var Billan som fick hoppa uppsuttet med Emilie på ryggen, dom började med att rulla över ett litet kryss på volt och det såg typ ut såhär mellan varven   


   


Därefter hoppade dom fem och en halvan på långsidan och ekipaget skötte sig med bravur !


   



Så byggde vi om för löshoppning som lilla Ebba fick inleda, hon fick prova på lite höjd för första gången och tog sig över 90 cm utan problem.


     


Sedan var det VIncents tur.

Vi började med att gå över bommarna flera ggr innan jag släppte honom över dom några ggr :


   


Sedan hoppade han så fint, så lugnt och för första gången på länge med GLÄDJE och egen bjudning.

Underbart roligt att se !!


       




Av Stina - 22 maj 2013 21:17

efter att ha jobbat 7-16 så gav hästarna ledigt och styrde runt i stallet tills det var dags att ta in dom.

Smorde lite läder, tvättade schabrak/lindor, fyllde vatten i hagen och mockade hage så grep och skottkärra glödde ;)


Arkivbild

 

Av Stina - 21 maj 2013 11:47

på Billan blev det på morgonen.

Det är kul att jobbet med att stärka galoppen börjar ge resultat, det är en stor skillnad sen förra året.

Idag jobbade vi med focus på övergångar igen och kämpade oss blå med att orka hålla formen speciellt i övergångarna trav - galopp - trav där vi verkligen får kämpa för att hålla ihop oss.

Galoppfattningarna sitter riktigt bra nu och det är så himla roligt att det faktiskt går framåt !

Var lite trött och sliten innan ridpasset men avslutade full av energi och glädje över min fina häst och allt bra jag har    


Arkivbild

 

Av Stina - 20 maj 2013 19:58

Jobb 7.30 - 14 och sen stall.

Hann mocka, göra foder och mocka 4 kärror ur hagarna innan Becca kom från skolan strax efter 3.


Hon började med att rida Ebba på ridbanan, gick jättebra.

En klasskamrat och hennes lillesyster kom ner till stallet så tjejjerna tog in Mulle, pysslade om honom och så fick lillesyster rida en stund på banan.


Jag tog mig an herr V och tömkörde bommar idag igen, gick lika bra som sist - han var lugnet själv så jag testade även att hoppa hinder på töm och se på f*n gick inte det hur bra som helst det oxå  


Sedan var det Billans tur, Becca red henne på banan och red bla över bommar och hoppade 2 små skutt över 20 cm.

Intag och kvällsfodring avslutade stallpasset och vi åkte hem trötta och nöjda med dagen.


   


Av Stina - 19 maj 2013 16:08

Idag har vi för första gången ridit ut ihop Becca/Ebba och jag/Billan.

Premiär för uteritt utan "säkerhetslina" i form av brevidperson på marken alltså och det kunde väl inte ha gått bättre !!

Där fegisBillan vägrar gå förbi, tex sånt här :


 


tog Becca och Ebba täten och passerade utan ett blink !

Tur för Billan att dom var med för hon höll på att dö här    


 


Vi var ute drygt en timme, skrittade på i makligt takt med några kortare travinslag som även dom förlöpte utan minsta problem och både Becca och jag var sprickfärdiga av stolthet över fina Ebba när vi kom hem igen !!   


Därefter pysslade vi om herr V och Mulle, och medans jag longerade herr V gick Mulle och mumsade gräs brevid Becca utanför ridbanan.


 

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards