It's my life

Alla inlägg under maj 2013

Av Stina - 10 maj 2013 10:24

och lersanerat ett stycke Vincent som hade smort in sig ordentligt med härliger lera ...


Nu är jag hemma för att äta, duscha och fixa till mig lite inför arbetshelg som kör igång kl 14 idag.

Ha en trevlig fredag allihopa =)


Arkivbild

 



Av Stina - 9 maj 2013 16:58

i kanonväder och med fina hästar   


Bilder från idag :


                 


             

Av Stina - 8 maj 2013 16:26

och först ut för dagen var en tittig herr V.

Bandet runt ridbanan var av på ett ställe så den kortsidan var livsfarlig och kunde inte närmas.

Längs ena långsidan skuttade det runt några småfåglar så dit kunde vi inte gå, och när jag tog av mig tröjan och hängde den på stolpen på andra kortsidan kunde vi inte närma oss den heller.

Det var väl då jag vart riktigt irriterad och kände att hans tittighet bara är SÅÅÅÅ påfrestande ibland och kände att nä, nu f*n får han lägga av !!

Ja, det är lite sån jag behöver bli för att kunna rida honom helt enkelt och verkligen visa honom vem det är som bestämmer.

Och när jag är bestämd och "trycker" på så känner han sig tryggare och vi kan komma till ridning och det blev till sist ett riktigt bra - och svettigt - dressyrpass !


Billan red jag barbacka med hackamore i mestadels skritt,men även en del trav, i stora mjuka volter och bågar efter gårdagens galoppäventyr.

Mycket trevlig dam idag   


Därefter hade Billan, Mulle och Ebba hovslagaren på besök innan Becca kom från skolan och tog sig an en riktigt bitchig Ebba idag.

Usch så vresig och sur hon var !

Jag fick ta ekipaget på lina och stötta upp mentalt så Becca vågade rida henne igenom det och till sist hade hon en lugn, avslappnad och trött häst under sig.

Man blir så mycket tröttare av att bråka, det fick Ebba känna på idag ;)


     



Av Stina - 7 maj 2013 12:38

Fin i orange och grått var han herr V när vi äntrade banan imorse för ett dressyrpass.

Trots sin snygga dressyrmundering ;) hade vi vilda diskussioner om hans karriär som dressyrhäst.

Jag fick plocka på mig spöet och påminna honom om att man faktiskt svarar på skänkeln direkt och INTE dagen efter, att man INTE får försöka slita matte ur sadeln och att man INTE ska försöka sparka vilt i protest under galoppen när man inte i vanliga fall kan hålla koll på sina ben ...


Med min kvinnliga list vann jag till sist diskussionen och vi avslutade trevligt efter att han nästan fått av mig när någon med vagn efter sin cykel kom förbi banan och vi helt plötsligt befann oss i galopp upp mot C istället för trav ner mot A som jag hade tänkt mig =)


Arkivbild på snubbelfot

 


Billan fick sig lite konditionsträning i form av galoppintervaller.

Hästen som alltid ska framåt i full fart vad som än händer bad till sist på sina bara knän om att slippa springa en meter till och då var jag nöjd för dagen *hehe*   


Arkivbild

 

Av Stina - 6 maj 2013 17:34

skurar vattentunnor, krattar, putsar lite läder mm.
Underbart väder, mindre underbar förkylning som gör mig trött, grinig och utan tålamod....
Så ger hästarna ledigt idag så dom slipper umgås med en sur tant ;-)

Arkivbild


Av Stina - 5 maj 2013 16:11

                 

Av Stina - 5 maj 2013 14:48

Foto Sara E


         

Av Stina - 4 maj 2013 21:06

ala ligga ner i kurvorna och studsa på stället hade vi idag herr V och jag efter vilodagarna.

Bildbevis finns på Saras blogg :


http://sanellie.bloggplatsen.se/2013/05/04/9804625-fotade/


Becca har ridit en kanonduktig Ebba som kom ihåg allt hon lärt sig om ridning efter flera månaders uppehåll

och Billan är longerad.

Underbar dag med fint väder och mycket häst !


    

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards