It's my life

Alla inlägg den 30 juni 2013

Av Stina - 30 juni 2013 18:52

med härligt väder !

I stallet fick jag logen rensopad från löshalm och boss och ytterligare några kärror bortmockade ur grannhagen.

Det är riktig gymkänsla när högarna ligger i höga gräset så man riktigt får slita upp varenda grep och använda lite muskelstyrka =)


Ebba är helt ok igen - tack för det - så idag drog vi igång motionerandet igen i form av lugn promenad/miljöträning.

Vi hade en mysig stund ihop där vi strosade runt och kollade in hus, bilar, får och annat som kom i vår väg.


En av stallkatterna, Maja, har fått ungar och trots iordninggjorda bolådor på olika ställen i stallet valde hon att gömma dom på eget valt ställe.

Följde efter henne på morgonen för att hitta ungarna men då lyckades hon finta mig i stallägarens del av stallet där han har utsäde/gödning och lite maskiner.

Leta runt därinne men hittade inget.

Återkom några timmar senare och när jag ropade fick jag se Maja sticka ut huvudet högst upp i en säck och så var gömstället undanröjt och jag kunde ta in de 2 kattungarna till det säkrare stallet.


   


Vi hade en diskussion om vart det passade sig att ha ungarna men tillsist kom vi fram till en kompromiss bestående av utlagd filt på hög med halm i Ebbas box.


 


Gubben har börjat trimma under trådarna i sommarhagarna så vi har bästa möjliga el i staketen.

Ett riktigt hästjobb  ;) och jag är grymt tacksam för hjälpen !


Dottern och jag handlade, lagade mat och bakade den knäckiga kladdkakan till efterrätt på em.

Mums, så god den är !

Och nu tänker jag inte göra ett enda vettigt handtag till resten av den här dagen  


 






Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards