It's my life

Alla inlägg den 16 juli 2013

Av Stina - 16 juli 2013 21:36

skriva ut fler recept på fysisk aktivitet än på antidepressiva och dyl ??

(Inget ont om antidepp och liknande medicin men jag anser att det skrivs ut på tok för lättvindigt många ggr).


Signalsubstanserna påverkas av motion :


Serotonin Motion anses ha en positiv effekt på serotonin, som påverkar vår sömn och vårt humör.
Endorfin Efter ca 20 minuters träning friger hjärnan endorfiner, som motverkar smärtor och ger en känsla av välbefinnande.
Dopamin Friges i hjärnan efter träning. Påverkar hjärnans känslocentra och hjälper oss att känna glädje.



Av Stina - 16 juli 2013 19:41

så har hästarna och jag kommit överens om lite semester från varandra, iaf den här veckan ut - sen får vi se.

Jag tror vi behöver ladda batterierna allihop =)


Mulle verkar fixa bete bra även iår, har inte gått upp många kilon alls och ser pigg och fräsch ut.

Han går på begränsat bete förståss och har det allmänt bra som den pensionär han är nuförtiden.


Billan ser ut som en tunna =(

Jag hade ju hoppats kunna ha henne med Mulle på begränsat bete iår för jag vet att hon ökar lavinartat i vikt på bete, men tyvärr har ju svägerskan häst haft eksemproblem och behövt platsen närmast stallet för intag över nätterna tex.

Munkorg funkar fint - i 5 minuter, sen har hon fått av sig den.

Hon är helt otrolig snabb och nästan lika snabb med flughuvor.

Suck.

Nu har betet minskat lite i hagarna men jag går och är konstant orolig över hennes hälsa =(


Ebbas kroppsform kan närmast likna en badboll.

Medan Billan lägger fett på alla ställen på kroppen lägger Ebba allt på magen och ser rent komisk ut !

Hon skulle egentligen inte heller gå på bete *suck*, men åtminstone funkar munkorgen fint på henne så jag kan begränsa lite.

Tid till klinik är bokad för kontroll även om jag tycker hon ser ohalt nu - jag måste bara få henne kollad så jag VET om ni förstår vad jag menar ?


Herr V mår som han förtjänar ...   

Nä, skämt åsido så verkar han må ok nu - han medicineras fortfarande men vi är nere på 1 gång per dag iaf.

Skönt att slippa passet och stressen som följer med med att åka 2 ggr/dag.

Visserligen gör jag precis ALLT som behövs för att mina hästar ska må bra, bara det står i min makt, men även jag kan behöva vila upp mig lite mellan varven ... trot eller ej ;)

Installningsperioden är ju rätt så intensiv om vi säger så ...


Arkivbild

 

Av Stina - 16 juli 2013 12:18
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Stina - 16 juli 2013 10:06

så stel jag är i ryggen efter 2 dagars ösande - kravlade mig upp ur sängen med ett stön imorse. det märks att man inte blir yngre liksom ...


Tog mig lite kaffe och gav mig ut på en morgonpromenad med hunden i ett litet dämpat tempo ;)

Något uppmjukad kan jag nu ta itu med resten av dagen och se vad den har att bjuda på.

Ha en härlig tisdag allihopa !


 

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards