It's my life

Alla inlägg under juli 2013

Av Stina - 13 juli 2013 09:30

Mockar ur mulles box (efter att han stått inne som sällskaphäst om nätterna till häst som inte kunnat stå ute), bär vatten till hagarna, tvättar och lagar täcken.

Av Stina - 13 juli 2013 07:49

att det idag var 4 år sedan jag såg lilla Ebba för första gången - kommer ihåg hur blixtförälskad jag blev =)


Fina Ebba, vi har varit med om en del under åren   


 

 

Av Stina - 12 juli 2013 14:35

Fick en mycket god semesterkaka av en go arbetskamrat innan jag slutade för dagen.
Jag är tillbaka om 5 veckor :-D

Av Stina - 11 juli 2013 11:07

Foto Sara/Danne


Av Stina - 11 juli 2013 09:00

hade vi igår, och det var skönt efter dagarna med kvav hetta.

Även hästarna verkade uppskatta en dag utan hetta och insekter och stod ute i regnet och lät det skölja över dom.


När jag kom hem efter jobbet hade det regnat in en hel del i sovrummet där gubben haft fönstret på glänt när han låg och sov efter nattjobb.

Lite senare märkte jag att även dottern lämnat sitt fönster öppet när hon åkte och sängen som står vid fönstret var PRECIS genomsur.

Inte lika kul med dyngsur madrass - tur hon är borta ett tag så det hinner torka =)


Jag tog det lugn efter jobbet och vad passar väl bättre en regnig em än att krypa upp i soffan och läsa en bra bok ?

Jag måste ju vila upp mig till semestern, som börjar om 2 arbetspass, och stallstädningen som jag troligen drar igång i helgen   


Arkivbild

       

Av Stina - 10 juli 2013 20:10

jag gillar :-)

Av Stina - 9 juli 2013 19:41

kommit hem efter att ha skjutsat yngsta dottern till Skavsta, hon åker till sin pappa i England ikväll.

Känns konstigt, tomt och oroligt - ja, ni som har barn vet nog precis vad jag menar   


 

Av Stina - 8 juli 2013 21:02

Gubben har ju gått runt och trimmat under eltråden i sommarhagarna och i en av hagarna, där Mulle och kompis bara går på en avspärrad del än så länge, saknades helt plötsligt tredje och understa eltråden på en sträcka.

Inte bara tråden utan även isolatorerna saknas ... ??

Vart har det tagit vägen liksom ?


Tur att det upptäcktes innan hagen öppnas upp, för Mulle hade nästan kunnat knalla rakt ut under trådarna om han velat !!

Jag har, sedan en tid tillbaka, börjat med att gå runt hagarna och kolla staketen med jämna mellanrum så dom är hela.

Kollar även strömstyrkan i dom och underhåller direkt mindre saker jag ser behöver åtgärdas.

Gubben och jag har en väska att slänga över axeln när man går med lite tråd/isolatorer/verktyg i så har man med sig det nödvändigaste direkt.

Större åtgärder ordnar oftast gubben, han är hagexperten i familjen, så det blir ordentligt gjort.

Ändå skulle det behövas ännu mer hagunderhåll om jag skulle ha perfekta staket - det är liksom en never ending story !


Kvarvarande taggtråd runt en av sommarhagarna som gubben rensade förra året.

Det otäcka är att det tidigare gått hästar i den hagen och man helt enkelt bara har satt eltråd innanför och ovanpå taggtråden !

 


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards