It's my life

Alla inlägg under augusti 2013

Av Stina - 27 augusti 2013 20:24

började med jobb, slutade tidigt och åkte hem och la mig en stund.

Dras med en envis huvudvärk och värkande bihålor som sänker energinivåerna en aning.


Framåt kvällen for jag till stallet, kånkade 200 liter vatten till sommarhagen och upptäcker att herr V dragit av sig en baksko =(

Hoven var hel och fin så jag tog in honom och satte på honom en ny från min lilla samling av gamla skor ... den som spar den har ;)

Plockade lite i stallet och tog sen och gick runt vinterhagarna för att gå igenom staketet inför installning på söndag.

Såg bra ut, några stolp svajjade lite så dom tar jag och fixar till imorgon.


Enda trädet i hagen ser liiite medtaget ut ...


 


Måste hinna stängsla bort telestolpen igen oxå, förra inhägnaden slet en häst ner och fick tas bort då det inte gick att få ner nya stolp just då och sen har det inte kommit upp ngt nytt - måste ta tag i det snarast.


 


Hela hagarna är precis igenväxta med klöver, klöver och åter klöver *suck*

Inte så hälsosamt att släppa hästarna på rakt av efter lite magrare skogsbete ...


 


Gick en vända på ridbana och inspekterade effekten av ogräsmedlet.

Allt har dött utom detta barrliknande elände som endast ser lite hängigt ut ... hur tusan tar man död på sånt här ??


 

Av Stina - 27 augusti 2013 17:07
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Stina - 25 augusti 2013 15:56

med att jag fick ställa in en fikaträff med en vän som jag sett fram emot.

Det är så sällan jag har tid, eller ork, att umgås med vänner så jag kände mig lite nerslagen när det inte blev av.


En morgonpromenad fick humöret att vända och efter några timmar i stallet nu på em är humöret på topp!

Plötsligt kom jag fram till att livet är rätt härligt ändå med fantastiska djur,underbara barn, kanonväder ... ja, tom gubben är rätt fin när jag tänker efter ;)   


Arkivbild

 



Av Stina - 25 augusti 2013 15:37

schamponerade, friserade och ordentligt ompysslade.

Av Stina - 24 augusti 2013 18:29

Stannat till vid stallet för tvätt av sår Mulle fått på ena bakbenet, samt impregnerar några täcken i förbifarten :-)

Av Stina - 24 augusti 2013 16:16

det här är ungefär som att se Billan och mig trimma på banan ;)


http://www.svtplay.se/klipp/1409853/nytt-varldsrekord-av-charlotte-dujardin?tab=klipp&sida=4


Av Stina - 22 augusti 2013 10:09

för Billan, Mulle och Ebba på morgonen.
Billan är helt ok igen, så jag hade tur med hennes skoäventyr :-)

Hemma för dusch och mat, kl 12 ska jag in till staden för föreläsning via jobbet och därefter jobb till 20.30

Gör en bra torsdag!

Arkivbild

Av Stina - 21 augusti 2013 20:26

med hunden, börjar bli förkyld och känner mig allmänt hängig :-(

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7 8
9
10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards