It's my life

Alla inlägg under oktober 2013

Av Stina - 17 oktober 2013 12:33

för att hinna allt innan jobbet kallar om en timma och jag verkar ha hållit tidsplaneringen, bara duschen kvar.
Förutom sedvanlig fodring, utsläpp och stalljobb är Ebba motionerad och Granngårdens dagskassa kommer att slå nya rekord ;-)

Flera balar torv, lucern, sojamjöl, fodermorötter och magnesium till yrpelle fyllde bilen till bristningsgränsen :-)


Av Stina - 17 oktober 2013 09:42

Visst är det så att Rhino modellerna är smalare i bogen än Amigo?
Amigo är nämligen lite stora i bogen åt Ebba och jag funderar på om Rhino skulle sitta bättre på henne?

Av Stina - 16 oktober 2013 13:19

       

Av Stina - 14 oktober 2013 21:08

verkade inte ta så mycket notis om dubbla bett i munnen, inte så länge dom bara ligger där iaf.

Vi skrittade en halvtimme på slaka tyglar bara och så bytte jag till träns och bett och fortsatte jobba på banan.

Fokuserade på galoppen idag - galopp längs fyrkanten med ngt högre tempo och längre steglängd på långsidorna för att korta in och gå in på 10 meters volt på kortsidorna och så öka igen på långsidorna.

Det är jättetufft för henne att orka hålla galoppen när jag börjar kräva lite mer av henne men hon jobbade på riktigt fint och kämpade på ordentligt.

Utöver det en del galoppfattningar och försök till att bryta efter bestämt antal galoppsteg - vi gick bet varje gång kan jag säga, men skam den som ger sig !


Herr V var på ett riktigt tråkhumör idag.

Seg, tungriden och tjaffsig  - bråkade mot både hand och skänkel och vägrade gå fram vid tänkta faror.

Jag kämpade på och fokuserade bara på att han skulle svara direkt på skänkeln och inte 2 dar efter och gå FRAM.

Vid ett tillfälle tjafsades det så pass så han glömde hålla koll på sina ben, snubblade över sig själv och vi var nära att kraschlanda i en hög.

På nåt vis lyckades jag sitta kvar och han lyckades hitta balansen igen efter att nästan gått ner på knä.

Efter det var han grymt foglig ... nu fortsatte jag bara en liten stund, lite orolig för ev skador/sträckningar men han verkar ha klarat sig.



Arkivbild  

Av Stina - 12 oktober 2013 10:53

nötdjur lämnade i en korsning upptäckte gubben på väg till en kompis på fm.
Samma sak hade tydligen hänt i somras, då lämnades släpet med djuren i flera timmar mitt i gassande sol!
:'(

Polis är på väg.




Av Stina - 11 oktober 2013 13:26
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards