It's my life

Alla inlägg den 28 februari 2014

Av Stina - 28 februari 2014 21:44

och vissa borde inte ens få komma i närheten av några !

Om man gång på gång överger och missköter djur på djur på djur och inte kan ta det minsta ansvar själv för sina egna handlingar, eller ens har förstånd att inse att man inte sköter om dom- ja, då är man inte värd skiten under skorna helt enkelt !!


Jag tycker så synd om vartenda djur som kommit i närheten av sådana personer och jag hoppas vid högre makter att dessa idioter får vad dom förtjänar !!!   


Av Stina - 28 februari 2014 11:27

Ja, jag har iaf gått ner det jag gick upp förra veckan och landade på exakt samma vikt som veckan innan.

Trots att inte vågen visar så mkt så är jag ändå nöjd med veckan, jag har planerat mina matdagar och gjort en hel del bättre val än jag brukar göra.

Jag har även lyckats hålla alla måltider utan att småäta så trots allt känner jag mig nöjd.

Nu borde jag bara se till att vågen börjar röra sig neråt oxå !!


Så fortfarande minus 8.6 kg sedan juni 2013


Arkivbild

 

Av Stina - 28 februari 2014 11:01

Vincent hostade ordentligt imorse när han åt hö så jag ringde min vet och påbörjade medicinering igen.

Efter en stund ringde jag upp igen och bad om en tid, jag vill att dom tittar hur han ser ut och framförallt vill JAG se hur han ser ut i svalg och luftvägar igen.

Så nästa fredag fick vi tid.


Tog med honom ner på ridbanan iaf och tyckte han rörde sig lite stelt i bakkärran, tja - kanske träningsvärk ?

Lät honom värma upp betydligt längre än vanligt och bad honom sen komma igång och nej, det är nåt med höger bak som spökar.

Jag slår vad om att om nån hade stått brevid och kollat hade dom inte sett nåt men jo, jag ser nåt konstigt med höger bak så vi avbröt passet, han har ju sen tidigare haft problem med SI leden och bakbenen.

Han får vila över helgen så får jag ta ställning på måndag vad vi gör åt det beroende på hur han ser ut, om jag ska ringa ut Equiterapeut eller kolla honom hos vet.

Det är ju dom där galliga bakhasorna tex som jag inte gillar, visst är dom liksidiga, mjuka och försvinner vid rörelse men ändå ...


Så nej, idag är ingen bra dag !

Är det nåt som kan sänka mitt humör och få mig att grubbla mig tokig så är det när djuren inte mår bra =(


Arkivbild

 



Av Stina - 28 februari 2014 08:24

efter telekontakt med vet.

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards