It's my life

Alla inlägg under mars 2014

Av Stina - 14 mars 2014 11:13

idag för både Ebba och Billan.

La några bommar på voltspår och så körde vi trav över dom, galoppfattning och galopp på den öppna delen av volten, övergång till trav och så över bommarna igen.

Nyttigt och svettigt för oss alla 3 !

Nu ska jag förberede mig för jobbhelg, nacken är inte nådig idag så det blir värmeplåster på !


Arkivbild

 

Av Stina - 14 mars 2014 06:23

minus 0,9 kg :-D

10 kg borta sammanlagt, vilken bra start på dagen!!

Av Stina - 13 mars 2014 20:30

till handlingarna och sover med gott samvete inatt då alla hästarna är rena och fina om benen - 1 timme tog det att fodra och ta in 5 hästar med benspolningen *stööön*


Imorse var jag som vanligt i stallet för fodring och utsläpp, lagade den trasiga grinden och tog sen ett ridpass på lilla fina Ebba, det är verkligen som att rida ponny *s*

En kvart eller nåt blev det, sen befriade jag henne från min tyngd, vill inte rida mkt längre innan jag gått ner lite till.


Billan och jag tog sen och joggade på grusvägen, där fick hon utlopp för lite av sin vårenergi =)


Kl 11 kom hovis och fixade fina skor på herr V runt om.

Enligt honom var herrn betydligt mjukare och lättare att sko än vanligt idag - hovis brukar säga att han är både tung och stel och undrade en gång hur i helskotta han var att rida så stel som han är att sko - så ja, vi skojjade om att han kanske knäckt till sig på ett bra sätt då ;)

Tog ner honom på ridbanan och longerade några minuter efteråt, han tar inte för sig med bak som han brukar . han har vanligstvis en riktigt ordentlig bakbensaktivitet men är försiktigare med steget nu - men ingen hälta eller andra konstigheter =)


Gubben kom och gick över staketet i hagarna, bytte nån stolp - spände och fixade medans jag bar ner resten av hindermaterialet och nu är allt ute lagom tills snön kommer igen nästa vecka ;)

Även sittbänken vi har utanför stallet bars ner från logen och invigdes med en kopp kaffe i solen - härligt - och sen avslutade jag stalldagen med att skura och fylla vattentunnorna i min hage.


 




Av Stina - 13 mars 2014 17:47

kan det vara nåt för mina värkande, bråkiga händer ??


http://www.hooks.se/product.aspx?productid=150357

Av Stina - 13 mars 2014 10:18

att dom tidigare tighta ridbyxorna börjar hänga :-D
För att fira det tog jag en ridtur... på Ebba.
Lycka!!!!

Av Stina - 13 mars 2014 08:16

bestämmer jag mig för att ta in mina hästar själv om kvällarna ett tag, leran är så tjock att den inte torkar över natt och går inte att borsta bort utan att göra hästarna illa utan jag får spola dom.
Billan med massa hovskägg ser helt förskräcklig ut!
Jag får åka och spola benen innan intag dagligen ett tag, så här ska dom inte behöva ha det!

Av Stina - 12 mars 2014 05:47

imorse var jag i stallet för att medicinera herr V, fodra,släppa ut hästarna och sopa stallet.
Nu är jag hemma för att väcka och se till så sonen kommer med färdtjänst, kissa hunden och så jobb 7-16 med fodring på lunchen.
Så går en dag till. ;-), gör en bra onsdag allihop!

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards