It's my life

Alla inlägg under mars 2014

Av Stina - 11 mars 2014 12:12

var tanken att dottern och jag skulle rida ut men av olika anledningar blev det inte så, lite regn drog ner lusten för mig att rida ut själv så jag tog ett dressyrpass på Billan på ridbanan.

Vi jobbar stenhårt med galoppen just nu, vår stora stötesten men ju mer ork Billan får desto bättre går det.

Tycker det är SÅÅÅ tråkigt att jag inte har råd att rida för tränare nu utan får sitta och traggla själv, vi skulle liksom verkligen behöva hjälp för att komma vidare =(

Men sånt är livet och vi kämpar på.


Ebba fick lösgaloppera på banan och oj, vad spring det fanns i dom små benen ;)

Sen var det ett så vackert blått ljus framåt skymning att jag försökte få henne att ställa upp på lite fina siluettbilder men hästen vägrade se vacker ut utan var bara sur för att hon inte fick beta av det gamla, torra gräset så det vart inte så mkt med det.


Idag blev det ett dressyrpass till på banan med Billan, mycket sidvärtes och galoppfattningar och idag var hon så på och het att det rök ur öronen på henne - hoppas jag orkar plocka ner hindermaterial snart så vi kan komma igång och hoppa - DET är nåt den hästen älskar och då får hon utlopp för sin energi på ett bra sätt =)


Herr V och jag tog en halvtimmes promenad, han rör sig fortfarande lite stelt ( speciellt på morgonen ) men har ingen direkt synlig hälta längre så vi ska så smått komma igång lite försiktigt med promenader/skrittpass och lite longering enligt vets rekommendation.

På måndag är det återbesök ...


Ja, det här var det bästa Ebba och jag åstadkom igår *s*

 


Av Stina - 11 mars 2014 10:51

med att laga hage, såg igårkväll att övertråden var av på ett ställe.
Innan jag åkte hem gick grinden till insläppsfållan åt helskotta, men det hann jag inte fixa idag.
Det är som en sluss in till båda hagöppningarna så det är inte akut så.

Det är ett ständigt pilla med stolp och tråd tycker jag, alltid nåt som behöver lagas, spännas eller förbättras - man har då inga.som helst fritidsproblem när man har hästar och stall ;-)

Av Stina - 10 mars 2014 19:46

blev jag alldeles betagen av den vackra soluppgången, med 5 minuter till godo innan jag var tvungen att åka till jobbet sprang jag in efter kameran för att försöka få några foton påhejjad av en av grannarna =)


   

Av Stina - 10 mars 2014 15:58

är bra att ha i leran, alla är inte mina dock ;-)

Av Stina - 9 mars 2014 19:22

Av Stina - 9 mars 2014 14:51

mkt för att ha katter eller hundar i sängen, men eftersom denna herrn har födelsedag - 3 år - så myser vi ner oss och vilar middag ihop :-D

Av Stina - 9 mars 2014 14:06

där jag tillbringat nästan 7 timmar i det helt fantastiska väder som är !


Jag har longerat Ebba och Billan med nya inspänningstyglarna, promenerat Mulle, pysslat om herr V, mockat och fixat med häst på boxvila, fixat veckostädningen i stallet och så började jag plocka ut hindermaterialet.

Börjat är precis rätt ord, 2 hinderstöd fick jag ut idag - precis i linje med min nya " jag behöver inte göra allt på en gång" filosofi ;)

Och i enlighet med den så får jag oxå gå och lägga mig en vila en stund utan att få dåligt samvete, så det ska jag göra så fort sonen kommit hem från kortis =)


     


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards