It's my life

Alla inlägg under april 2014

Av Stina - 25 april 2014 10:30


Arkivbild 

 

 

Av Stina - 25 april 2014 08:56

med hunden vid fötterna och Billan som torkar sin nytvättade svans i solskenet, ja så laddar jag mina batterier idag :-)

Av Stina - 25 april 2014 07:35

mig som överkörd av ett godståg, varenda muskel och led värker, varenda andetag känns i bröstkorgen som knivar :-(
Utvilad inför helgjobb?
Knappast, men solen skiner och det ser ut att bli en vacker dag - bara göra det bästa av den innan jobbet kallar ikväll!


Av Stina - 24 april 2014 15:53

sa veterinären till herr V när han yrade runt på kliniken och

1.försökte sparka sig ut ur boxen

2.försökte hålla koll på alla andra hästar samtidigt och det var verkligen hästar överallt idag

3.försökte låta bli att bli uppäten av soptunnor, blomsterarrangemang, krattor och annat hälsovådligt

4.försökte springa över både matte och fru veterinär


Ja, muttrade jag medans jag försökte hålla koll på yrvädret - det kan bli så när lantisarna kommer in till staden liksom ;)


Iaf så fick jag börja med att visa upp honom på rakt spår där veterinären påpekade att han går bredbent bak men i övrigt inga "fynd".

Så blev det longering i alla gångarter där hon såg hälta höger fram och en allmän stelhet i hela hästen.

Allmän inspektion : muskelbortfall vänster kors men ingen reaktion vid palpation över rygg etc.


Sedan vart det dags för böjprov och för att kunna genomföra det fick vi ge herr yrväder en liten dos lugnande - harkel, hans uppförande hade en del i övrigt att önska om vi säger så !

Först böjdes bakbenen - ingenting någonstans.

Sedan böjdes hö fram - liten reaktion knä vid böjjning men inte hälta efteråt, ganska stark reaktion vid böjjning av kotled och kraftig hälta efteråt =(

Sedan böjdes vä fram och där fick veterinären bryta böjjningen pga Vincents starka smärtreaktion och han hoppade på 3 ben efteråt =(


Efter 20 minuters väntan var det så dags för böjprov och longering igen och alla hälta var borta.


Efter diskussion och mer undersökningar beslöt vi att behandla honom för kotledsinflammation i båda kotlederna idag och tid för återbesök sattes om 3 veckor.

Då ska kan kollas igen, vi ska göra ridprov med släckta kotor och fortsätta utredningen då vi misstänker att kotlederna är ett sekundärt problem och att grunden egentligen sitter nån annanstans.

Mao, fortsättning följer ....


När jag några timmar senare var på apoteket för att hämta ut en ny laddning läkemedel för hans allergi/luftvägsproblem och fick kvittot i hand på vad DET kalaset kostar för en månad så bröt jag ut i ett halvt hysteriskt fnittrande till apotekarens förvåning.

Ja, fnittrade jag - det är liksom bara såååå roligt att ha häst förstår du !


    



Av Stina - 23 april 2014 21:03

           

Av Stina - 23 april 2014 10:57

         

Av Stina - 23 april 2014 09:35

Mår betydligt bättre men är trött och känner mig lite matt efter magsjukan så blir en dag av vila och återhämtning.

Och jag som redan är rastlös och uttråkad fast för orkeslös för att orka göra nåt =(

Suck !!


    
  

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards