It's my life

Alla inlägg under maj 2014

Av Stina - 12 maj 2014 10:18
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Stina - 11 maj 2014 21:00

En bil ska starta, man ska få plats med hund och hästpackning och kunna dra en transport - ja, det är väl ungefär dom krav jag har på mina bilar.

När jag väl köpt en bil så gillar jag INTE att byta - jag vet vad jag har, men man vet aldrig vad man får - så varje bilbyte är totalt ångestframkallande för mig.

Jag vill gärna lappa ihop dom in i det sista och byter när jag inte har något val.

Min bil luktar hund och häst och är alltid full av bråte och bra att ha saker.


Gubben däremot ...

Det måste vara rätt bilmodell, rätt färg, vara snabb och gärna lite häftig, alltid välstädad och fin ( inga hästgrejjer får ens närma sig hans bil ), han vill gärna byta ofta och sitter tamigtusan alltid på blocket och kollar bilar - det viktigaste verkar vara att den inte är för liten.

I detta fallet verkar storleken absolut ha en enorm betydelse och småbilar är inget han sätter sig i alls om det kan undvikas.

För några dagar sedan rasade hans bil och han fick låna snälla svägerskans bil över helgen - en liten Nissan Micra   

Undrar om jag ska köpa honom en egen sån ?

Vad säger du gubben ??   


Arkivbild, mina pärlor =)

 

Av Stina - 11 maj 2014 20:09

Det har regnat till och från hela helgen så det var inte så svårt att gå till jobbet, känns alltid lite tyngre när det är fint väder och man är tvingad att vara inomhus liksom.


Herr V avskyr regn.

Jag hörde redan vid 16 tiden när jag packade höpåsar på skullen att han stod nere vid grinden och väntade på mig.

Han står och verkligen stirrar mot stallet och försöker antagligen hypnotisera oss så vi ska komma ut och ta in honom.

Får han syn på någon gnäggar han, kastar med huvudet och vankar av och an för att visa sin obekvämhet över situationen.

Det finns bara en sak som är värre än regn, och det är hård blåst OCH regn - sånt borde man inte ens släppa ut sin värsta fiende i enl V.


Jag minns att jag hade en dressyrträning i totalt spöregn och hård blåstför nåt år sen.

Jag ger inte upp för lite regn så om jag bestämt mig så vi körde på enligt planerna.

Problemet var bara att herr V vägrade, och jag menar verkligen VÄGRADE att gå mot regnet/blåsten så det kom i ansiktet på honom.

Jag kämpade som ett djur men nej, det gick inte att få hästen att gå åt ena hållet och till slut skrattade både jag och tränaren helt hysteriskt och bestämde oss för att ge upp =)


Arkivbild



Av Stina - 10 maj 2014 21:52

Glöm inte bort att njuta av den !


 

Av Stina - 10 maj 2014 20:50

Ger matte lite Afterwork jobb :-(

Av Stina - 10 maj 2014 11:08

för hästarna idag, själv går jag på och börjar jobba kl 12.

Donade med veckostädningen i stallet efter frukost och utsläpp, sopade/krattade/torkade av ytor tills klockan helt plötsligt sa att det var dags att åka och handla och fara hem för att hinna duscha och äta lite innan jobbet kallar.


Ha en härlig lördag =)


Världens strängaste dressyrdomare, sköter man sig inte kan man få en väldig utskällning ;)

 

Av Stina - 9 maj 2014 10:42

fick det bli för både Ebba och Billan idag, Mulle och Vincent blev lersanerade ( inte för att det syntes en kvart efter dom kom ut i hagen igen *suck*).


Vad gäller hästmotion så kan man diskutera det i hur många olika vinklingar som helst, som tex hur länge och hur man motionerar.

Är promenad eller en uppsutten skrittrunda ett motionspass eller räknas det som en vilodag tex ?

Kan man räkna det som ett motionspass om man bara håller på i 20 - 25 minuter ?

Trickträning eller annan hjärngympa - är det ett "pass" eller vila för hästen ??

Osv, osv.

Jag antar att det finns precis hur många olika svar som helst på dom frågorna =)


 



Av Stina - 8 maj 2014 19:03

Pratade nyss med en vän som har så dåligt samvete för att hon inte hinner/orkar motionera sin häst de 6 dagar i veckan hon föresatt sig att göra.

Vi pratar häst på hobbynivå som ej hålls i tävlingskondition, ute i hage med kamrater 11-16 timmar per dygn.


Jag anser att hon gott kan dra ner och med gott samvete motionera hästen 5 dagar i veckan, jag tror dessutom att det blir mer glädjefullt för både häst och människa än om man stressar sig till ett pass man egentligen inte hinner/orkar.


Så dagens fråga blir : hur ofta motionerar du din häst och vad anser du vara ett minimun för att hästen ska må bra ?


Arkivbild


 

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards