It's my life

Alla inlägg under juli 2014

Av Stina - 7 juli 2014 21:27

som börjat på Kanal 5 ??

Vilka ... roliga typer *s*

Det borde gubben se som tycker jag är tokig med mitt sparande på att inte köpa ICA påsar !


http://www.kanal5play.se/program/1037364548#!/play/program/1037364548/video/1049223130

Av Stina - 7 juli 2014 18:43

som en vanlig dödlig och shoppar saker som faktiskt helt saknar hästanknytning, trot eller ej   


Och vad shoppar hon då frågar sig den trogna läsaren ?

Jo, först var vi till optikern.

Det är väldigt, väldigt, väldigt många år sen jag var hos optikern, så även gubben.

Som hästnörd hamnar liksom sånt långt ner på listan, och är man gubbe till en hästnörd .... ja, listan är lång om vi säger så ;)

Idag slog vi iaf till då varken gubben eller jag ser nåt längre genom repor och blessyrer på våra gamla hoptejpade glasögon, och kära nån så dyrt det blev !!!

Jag har tydligen en väldigt, väldigt, väldigt gammal gubbe som hade behov av progressiva glas, DET är inte billigt kan jag tala om   

En annan är ju fortfarande ung och vacker så här behövdes inget sånt ( fast hon nämnde att det nog är dags om ett par år, det är på gång - men dom säger såå mycket konstigt dom dära optikrarna ).

Många, många tusenlappar fattigare stegade vi vidare i vår shoppingrunda och shoppade 2 par skor (conversekopior) till dottern, 3 !!! par skor till mig ( nu slipper jag köpa skor på många år ;) ), 2 toppar till mig och en hundbädd till Troja.


För att jag inte skulle känna mig helt vilse blev det förståss liiiiite hästreleterat : batteri/stängselprovare, några borstar och några höpåsar   


       

Av Stina - 6 juli 2014 22:19

har jag kvickt förvandlats till en 100 årig knarrig gammal tant som skulle behöva rullator, minst, för att ta sig framåt ;)

Tog iaf en promenad med Ebbisen imorse efter bandagebyte på såren och pysslade om liten Mulle.


Becca fick ta hand om ridningen av Billan på kvällen och joggade henne på ridbanan bla över några bommar.



Arkivbild

 

Av Stina - 6 juli 2014 12:27

på liten, bra klippmaskin för att klippa tex ben/huvud eller renklippning runt sår etc på hästarna om någon sitter inne med nåt sånt ?


Min stora DeLaval är på tok för klumpig till mindre ställen =(


 

Arkivbild

 

 

Av Stina - 5 juli 2014 22:41
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Stina - 5 juli 2014 20:27
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Stina - 5 juli 2014 20:25

Både matte och häst helt slut, men fasen vad roligt det var =)


Foto Rebecca

 

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards