It's my life

Alla inlägg den 11 augusti 2014

Av Stina - 11 augusti 2014 21:32

Jag köpte ju 3 olika sorters av Horsewares insektstäcken för ett tag sedan och efter flitig användning vågar jag mig på en liten utvärdering.


Ebba har använt Mio Fly Rug, HW lågprisvariant som jag i det stora hela är väldigt nöjd med.

Det har fast hals och vanliga kryssgjordar under magen.

Tyget är tunnare och inte lika hållbart, Ebba har lyckats få ett hål i halsen på sitt - annars är det fortfarande helt och fint.

Jag gillar den fasta halsen som sitter bra utan att glipa och passformen är kanon, som i alla HW täcken =)


Billan har använt Amigo Bug Rug, det har avtagbar hals och vanliga kryssgjordar.

Starkare tyg än i Miotäcket, inga skavanker på det hittils - suverän passform men ett minus för att det glappar vid den avtagbara halsen som gärna viker upp sig.


Herr V fick ett Amigo Bug Buster Vamoose och här har vi min favorit.

Det har avtagbar hals och magplatta som fäst med 3 maggjordar.

Tyget är starkare än de båda andra och har störra maskor i nätet - jag upplever det som mer ventilerande.

Inte en insekt har lust att komma i närheten med det här täcket på och jag har inte behövt skrapa ett enda styngflugeägg tex från herr v den här sommaren !

Det är skuret litet annorlunda än dom andra täckena och går längre ner på benen utan att bli klänningslik.


 

Av Stina - 11 augusti 2014 21:17

att visa upp en ohalt herr V på kliniken   

Problem kvarstår med SI leden och han blev behandlad i ryggen och runt SI leden idag, ev blir det ett till åb för att behandla igen - det får tiden utvisa.

Han ska nu påbörja rehab, efter 6 månaders konvalescens är vi nu på rätt väg - det är en lång bit kvar att vandra tills vi vet vart vi står, men vi är på g !!


Utöver det har dottern skrittat Ebba och Billan och jag tog ett litet pass på banan, sen rääckte inte dagen till så mkt mer.


Arkivbild

 

Av Stina - 11 augusti 2014 21:03
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Stina - 11 augusti 2014 08:32

om det inte blir åtminstone ett klinikbesök, återbesök för herr V idag :-)

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards