It's my life

Alla inlägg den 25 augusti 2014

Av Stina - 25 augusti 2014 21:40
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Stina - 25 augusti 2014 21:19
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Stina - 25 augusti 2014 19:01
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Stina - 25 augusti 2014 17:00
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Stina - 25 augusti 2014 14:41
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Stina - 25 augusti 2014 14:20

fick jag veta att bilden på Herr V's hov med heartbarskon var upplagd på ett barfotaforum på Facebook med tillhörande text typ "när en av Östergötlands duktigaste hovslagare skor med järn över strålen blir man mörkrädd" med följande diskussion naturligtsvis.

Bildtjuven, som jag mycket väl känner igen, vet ju naturligtsvis inte varför han är skodd på det här viset, bara att det är fruktansvärt hemskt och kan närmast liknas djurplågeri.


För mig känns det otroligt märkligt att man har så starka åsikter om nåt man inte vet ett dyft om varför eller vad det har för syfte och jag måste säga att en del, LÅNGT IFRÅN ALLA, barfotaförespråkare är extrema i sin tro och har en enorm vilja att frälsa alla runtomkring för deras tänk är naturligtsvis det enda rätta.

Att man då snor en bild och börjar diskutera någon annans häst på ett forum verkar en del tycka känns helt rätt.

För det första pratar vi om bildstöld,vilket är långt ifrån ok - för det andra är det minst lika fel att sätta igång en diskussion utan att man har den minsta lilla kunskap om förutsättningar eller syfte !


Att sedan börja dra en lång historia om att bilden kommer från en släkting i Skåne och att man inte läser min blogg utan att personen i Skåne måste ha snott den, känns mycket märklig när man tidigare påpekat att det är en östgötsk hovslagare och inlägget är upplagt strax efter jag la ut min bild på bloggen.


Såna här personer som skapar sin egna sanning och stjäl bilder för egna syften vill jag då rakt inte ha som läsare, vilket leder mig till att börja fundera över bloggen igen.

Ska jag stänga ner den ?

Ha den enbart för mig själv ?

Sätta lösen på hela ?


Fram tills jag funderat klart över det läggs kommande inlägg under nytt lösenord, så blir det !


Heartbarsko = sjukbeslag

 


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards