It's my life

Alla inlägg under augusti 2014

Av Stina - 10 augusti 2014 20:33

hunnit med att städa stallskåp och organisera lite bättre, ja - och så lite mer hagmockning förståss.

Dottern har skrittat Ebba och sen haft träning med Billan - fokus skänkelvikningar =)


         

Av Stina - 10 augusti 2014 11:52

Undrar hur många fler jag behöver??

Av Stina - 9 augusti 2014 20:46

än vanligt innan jag åkte och tog in hästarna.

Gick och småpysslade lite och funderade på olika projekt jag skulle kunna börja på om jag hade lust, kom fram till att lusten inte fanns och åkte hem och la mig att vila middag istället =)

Bra start på första lediga dagen ;)


Framemot kvällen återkom dottern och jag till hästarna och medans hon skrittade igång Ebbisen efter hennes skador roade jag mig med att mocka ur hennes box och mocka ett gäng kärror i hagen.


Därefter tog sig dottern an Billan med ett trimpass på banan med fortsatta övningar på givna läxor inför morgondagens lektion.

Trött dotter och trött häst efteråt men nu börjar dom få till skänkelvikningar även i trav =)


Arkivbild

 

Av Stina - 8 augusti 2014 22:03

10 dagar ledigt   


Arkivbild
    

Av Stina - 7 augusti 2014 21:27

med Billan vart det imorse + att jag tömde, skurade och fyllde på vattentunnorna i hagen.

Dras fortfarande med en riktigt tung huvudvärk och kämpar på med envishet och tabletter, la mig en timme innan kvällspass på jobbet men inte hjälpte det heller *suck*


Bara imorgon kvar att kämpa på dock, sen har jag lite semester igen och blir ledig 10 dagar - det ser jag fram emot =)


Arkivbild

       
  



Av Stina - 6 augusti 2014 12:34

har jag hältkollat idag igen, fortfarande ohalt på böjt spår !!   

Känns så bra så jag finner inte ord för det ens en gång !

Han har inplanerade dejter med kliniken nästa vecka, hovslagaren den 22 och equiterapeut den 26 och fram tills han träffat alla dessa får han gå och lulla och hans enda uppgift är att försöka hålla sig hel och behålla sina skor på.

Undrar om han reder ut det ... ;)


Billan är longerad, ridbanan harvad och mera spindelnät bortsopat.

Nu återstår bara en kväll på jobbet efter att jag skickat iväg sonen till kortis, ha en härlig onsdag !


Arkivbild

 



Av Stina - 6 augusti 2014 09:52

och jag fixar ridbanan som inget :-)

Av Stina - 5 augusti 2014 20:39

kändes seriöst som om den aldrig skulle ta slut !

Har känt mig matt och haft huvudvärk i flera dagar, värmen antar jag, så köpte Resorb och pimplar i mig och hoppas det lättar.


Becca pysslade om Mulle och Ebba och jag tog hand om herr V som blev friserad och omhuldad, sen passade jag på att sopa spindelnät i boxarna innan energin helt tog slut för den här dagen.


Arkivbild


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards