It's my life

Alla inlägg under december 2014

Av Stina - 9 december 2014 10:27

Medans hästarna äter sin frukost brukar jag packa alla hö och halmpåsar, äta min egen frukost och plocka runt lite.

Jag behöver aldrig hålla koll på när dom är klara och det är dags att börja släppa ut - herr V gör mig nämligen alltid uppmärksam på att han käkat färdigt med ett lågt gnäggande.

Och eftersom han brukar vara sist färdig så är det alltid bara att lyssna på honom.

Skulle jag inte höra första gången - ja, då tar han i ordentligt och verkligen KRÄVER uppmärksamhet !


Arkivbild

 

Av Stina - 8 december 2014 20:21

från min sida är dessa pannband en viss bloggerska nyligen designat ...

INTE min smak - frågor på det ?


Pannband

Av Stina - 8 december 2014 11:22

   

Av Stina - 7 december 2014 12:38

är alltid bra att ha.

Kan så en sådan vän tänka sig att följa med ut på en ridtur i gryningen så kan det inte bli bättre.

Pigga, glada hästar - trevligt sällskap och 2 hästar motionerade på en gång   


 

Vintermule med söt mustasch =)

 

Av Stina - 6 december 2014 19:29

med liten Mulle ikväll, han är så rar den lilla skrutten   

Häromkvällen hjälpte gubben till att ta in hästarna, jag tog herr V och Billan och gubben öppnade grinden.

Innan han hann stänga hade liten ponnyskrutt klämt sig igenom och skvätte ner gubben TOTALT med lera när han skuttade förbi - överlycklig över att han överlistade gubben !

Gubben såg inte lika glad ut, men jag skrattade gott jag   


Herr V och jag tog ett kortare pass på banan och fick sedan en härlig massage, han är betydligt mjukare och mindre öm i sina ryggmuskler nu - ytterligare ett peppande tecken på att vi är på rätt väg !


Arkivbild

 

Av Stina - 5 december 2014 19:30

på dom mjuka grusvägarna på fm.

Förutom en incident med ensilageplast i ett dike där jag endast tack vare min enorma *harkel* balans graciöst .... typ, satt kvar så gick det äventyret enligt planen =)


Billan och jag tog sen bara en skrittrunda i maklig takt och filosoferade över livet i största allmänhet.


På em tog jag hjälp av gubbe och dotter och bakade 80 mumsiga lussekatter, årets bakning avklarat alltså   

Gubben får ta med sig en påse och bjuda arbetskompisarna på inatt så får vi se om dom blir godkända =)


 

Av Stina - 4 december 2014 22:17

idag bestod av stall och hästar , passade på att städa lite och byta till rena handdukar överallt innan jag for hem och lyxade till det med en vila enligt ordination ;)

Mumsade god chili con carne till lunch - en av mina absoluta favoriträtter med mycket vita bönor och kidneybönor !


Em/Kväll tillbringade jag på informationsmöte ang sonens framtid när han nu slutar gymnasiet till sommaren.

Dags att skicka in alla ansökningar för individuell LSS plan, kontaktperson, särskilt boende, daglig verksamhet, god man, aktivitetserättning och allt annat jag inte kommer på nu.

Jo, tandvårdskort - men den ansökan är redan inskickad !

Träffade på en gammal kurskamrat från undersköterskelinjen jag gick för ... typ länge sen, hon jobbar som kurator på habiliteringen nu och erbjöd mig personliga krissamtal inför sonens flytt hemifrån - kan kanske behövas ... ;)


Vi avslutade dagen med att sjunga vackert för gubben och mumsa på en god Budapestbakelse och så var den här dagen gjord =)


   


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards