It's my life

Alla inlägg under september 2016

Av Stina - 24 september 2016 15:05

på besök och i vårt fall var det en ny bekantskap.
Han tog hästarna, speciellt bråkiga Ebba, bra och verkar vilja försöka sko henne i framtiden - en utmaning som han uttryckte det.
Ja, det kan vara en utmaning bara att verka fröken och hovis var precis genomsvettig när han var klar med henne.
Envist litet stokräk säger jag med kärlek i rösten :-)


Av Stina - 23 september 2016 14:32

hästarna flyttar om en vecka så är vi på väg HIT .

Så omställningen gäller inte bara från stall till lösdrift för oss utan även från att ha varit ensamma till ett ställe med många hästar, många människor och hög aktivitet.

Mycket att ta in blir det =)



Arkivbild

 

Av Stina - 23 september 2016 14:08

att jag verkligen gillar att man nuförtiden kan ta del av sin medicinska journal på nätet och jag använder det flitigt.

Igår tex var jag inne på min vc och lämnade nya prover för sköldkörteln som vid en allmän labkontroll för några veckor sen visade sig ligga i underkant.

Idag var jag inne och läste provsvaren och läkarens bedömning av dom, utan att behöva vänta på brev från läkaren och fundera på vad proverna visade.

Ofta får man ju dessutom bara ett alla proverna var normala typ av brev utan att man får se värdena - och jag är lite nyfiken av mig och vill veta exakt vad prover visar tex.


För den nyfikna kan jag meddela att min sköldkörtel är lite lat men inget som behöver behandlas i dagsläget utan ska bara hållas koll på.

T4 ligger under nedersta referensvärdet, T3 på lägsta ref värdet och TSH inom det normala.


Hur ser det ut för dig i ditt landsting - kan du läsa din journal på nätet och om ja, brukar du göra det efter besök ?


Arkivbild

 

Av Stina - 22 september 2016 17:57

till flytten har nerverna och kontrollbehovet börjat pocka på mer och mer för varje dag vi närmar oss dagen D.

Jag ser hemska skador vid ihopsläpp, scenarion där hästarna och jag vantrivs och jag gillar inte tanken på att släppa kontrollen jag haft sista åren då jag varit själv i stallet och styrt precis som jag vill.

Vilken prövning denna flytt kommer att bli för mig - jag kommer vara ett nervrak när nästa fredag infaller !!!


 

Av Stina - 20 september 2016 11:32

gäller katten Molly som inte klarade sig utan har somnat in.
Vila i frid älskade Molly!!

Av Stina - 19 september 2016 14:19

av sina misstag och nu är katterna försäkrade!

Av Stina - 19 september 2016 07:21

Sammanlagt minus 3.8 :-)

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27
28
29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards