It's my life

Alla inlägg under oktober 2016

Av Stina - 13 oktober 2016 17:47

idag med tömkörning för både Ebba och herr V.

För Ebbas del vart det ut på en 45 min runda och vad hon protesterade !

Vid ett tillfälle var hon väldigt nära att träffa mig i bröstet med båda bakhovarna - det var så jag fick tacka gud för de cm längre bort jag var !

Tyvärr för Ebbas del blir jag bara ännu mer beslutsam av sånt beteende - det SKA gå, och visst gick det efter ett tag när vi stridit färdigt.


Herr V's tömkörningspass vart på ridbanan - mycket sidflyttande, övergångar och tempoväxlingar.

Mycket duktig herr V trots att ridbanan var full av hinder som han inte vågade gå i närheten av och som störde hans koncentration.


Jag är lite försiktig med jobbet på ridbanan då underlaget är mjukare och tyngre än det hästarna är vana vid - vill bara vänja dom lite sakta vid det - det känns bäst så !


För övrigt har hästarna tagit flytten bra. Dom har vant in sig nu vid 2 av de ställen man man göra iordning hästarna på och de boxar man kan låna om det finns plats.


   


Sedan finns även det nya stallet med spiltor till verksamhetens hästar där man även kan vända runt hästarna och binda fast dom för att göra iordning som oxå bara är att använda om inte dom hästarna är inne.


 


Svårast med flytten har nog jag det *s* men jag vänjer mig nog vartefter, det finns massor av positivt med den här flytten och jag fokuserar på det helt enkelt =)

Men jisses, det är inte lätt att ha haft eget i 6 år med invanda rutiner och regler som jag satt och sedan gå till lösdrift och någon annans rutiner och regler.

Gladast av alla är nog tjockisen Ebba ändå över flytten - det serveras nämligen fri tillgång på hösilage - hur bra kan det bli ;)

Av Stina - 8 oktober 2016 20:19

med Mulle, longering för Ebba och pyssel och mys för herr V.
EM gick åt till att städa källaren och sortera täcken på hyllorna och ta en resa till Returpunkten.

Av Stina - 7 oktober 2016 18:13

för herr V och longering för Ebba.
Underbar höstsol och en härlig dag!

Av Stina - 6 oktober 2016 18:58

som tex det här med att få räkningarna som efaktura - fördelarna med det har jag upptäckt först idag när jag fick sms om att min första trillat in.
Oerhört smidigt, här ska ändras till efaktura överallt det går :-)

Av Stina - 5 oktober 2016 14:34

kände oss sega och omotiverade till det mesta så vi åkte bara bort till stallet för en koll på fm.

Ica butiken säljer morötter för 2.90 kr kilot så det har vi handlat på oss massor av till hästarna och skämde bort dom med idag.


Mina hästar går just nu med 1 kompis till och det är verkligen hur lugnt som helst i hagen mellan dom.

Dom har fått in en hel bal silage ( Ebba kommer snart rulla fram) och står alla 4 och tuggar ihop.

Hagen är ca 5 hektar och fint kuperad med gott om skydd om så önskas.

De går inte i vinterhagen än utan i sommarhagarna, vinterhagen ser lika fin ut den och där kopplas det på ligghall.


Idag när vi åkte ner för bara en koll så kände jag att jag verkligen börjar slappna av nu efter flytten jag vart så orolig för. Hästarna har det jättebra och jag kommer säkert oxå att trivas fullt ut när jag vant mig vid att det är mer folk som rör sig och att det inte är välsopat jämnt *s*



Av Stina - 4 oktober 2016 20:23

varit på möte inne i staden, städat skåp och lådor ihop med dottern och hållt igång rätt bra idag.
Lite stolt meddelar jag att jag inte rökt 100 cigaretter och känner mig lika beslutsam än :-)

Av Stina - 3 oktober 2016 18:25

utforska omgivningarna - spännande att följa vägar och stigar och se vart man hamnar =)

Först gick jag med Becca och Ebba och sedan tog herr V oxå en runda med Becca på ryggen och mig i lina.

Båda skötte sig exemplariskt !

 


 

    


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards