It's my life

Alla inlägg under januari 2009

Av Stina - 31 januari 2009 17:37

Idag utökades familjen med en ny medlem !

Mulle, eller Burhults Red Port som papprena säger, har flyttat in !

En  welsh mountain valack född 1990 som ska bli Beccas nya bästis.

Hur söt som helst - kommer nog att bli en smula bortskämd av oss allihop.


Mindre lyckade bilder kommer här:



Av Stina - 30 januari 2009 17:44

Ridhuspremiär och första mötet med hinder för Vincent idag.

Han var HUR duktig som helst!

Vi kom i kontakt med en hel del farliga saker på promenaden till ridhuset som stenar, postlådor och vägmärken -  man vet aldrig vad sådana tingestar kan få för sig så det är bäst att vara på sin vakt !!

Att stiga in i ett ridhus för första gången var oxå stort för herr Vincent - en sådan tur att vi hade kompisen Palona med oss!

Sida vid sida som klistrade vid varann sprang dom runt och undersökte detta mystiska ställe.

E och jag hade väl sedan väntat oss lite rädsla när vi började plocka fram bommar och hinderstöd - men ack vad vi misstog oss!

Vi insåg att våra bebisar är födda till hoppehästar när dom båda travade fram och mest stod ivägen medans vi byggde vår lilla löshoppnings bana !

Inte tog det lång tid heller för dom att förstå vad vi ville utan dom sprang mest runt och hoppade sig själva :)


Dom fick hoppa den enorma höjden av 50 !!! cm och det var 2 trötta unghästar och 2 MYCKET stolta ägare som traskade hemåt efteråt!

Litet filmbevis - Vincent stoltserar i den oranga grimman.



Av Stina - 29 januari 2009 16:47

Ja, är det inte helt otroligt ??

Gick hem från jobbet vid 11 idag - förkyld !

Kröp ner i sängen ett par timmar, och vaknar med 39 graders feber !!

Det är ju så otroligt typiskt när jag nu äntligen är ledig i 3 dgr.

Låg ju med en HEMSK maginfluensa för bara 2 veckor sedan, och den lyckades jag oxå pricka in under en ledighet. Tror allt att nån däruppe inte gillar mig ....

En av mina arbetskamrater tror det beror på "för lite sprit i kroppen" :)


Men jag ska baske mig lyckas komma iväg och löshoppa Vincent imorgon om jag så ska krypa till ridhuset !

Tidigare månad - Senare månad

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<<
Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards