It's my life

Alla inlägg under mars 2014

Av Stina - 31 mars 2014 17:44

"Debatten kring tv-programmet Ryttareliten har fått mig att fundera. Till exempel på varför vi hästmänniskor måste försvara oss så mycket. Att vara hästägare är att tvingas försvara sig och förklara sig.

Man behöver verkligen inte tillhöra någon elit för att få en massa frågor. "Hur orkar du, får du någonsin vila? Är det inte dyrt att tävla? Vad kostar hästarna att ha egentligen?"

På A svarar vi nej, det blir inte så mycket vila, på B svarar vi ja, det kostar mycket, och på C svarar vi det har du inte med att göra!

Nä, jag svarar inte så på C, men jag kanske borde."


http://www.tidningenridsport.se/Blogg--debatt/Bloggar/Ponnymamman/2014/3/Jag-ska-sluta-urskulda-mig/

Av Stina - 31 mars 2014 15:37

Då släpps nämligen återigen ett nytt album från Michael Jacksons låtskatt   


 

Av Stina - 30 mars 2014 20:59

för att ta mig till jobbet var jag inte så imponerad av det här med sommartid, inte heller när jag kom fram till jobbet och klockan i omklädningsrummet inte var omställd - strax efter 6, vad gör jag hääääär liksom ??

Men nu ikväll när det var ljust fram till 20 är jag desto mer nöjd över omställningen, ljusa kvällar - vilken lycka !!


Det här med After Work, för en del är det en drink på nån bar - för andra är det 10 mockade kärror i hagen, körda i djup lera och hemska knöglor ... man måste ju vara lite galen liksom ...  


Nu känner jag mig lite som såhär ;)

Arkivbild

 

Av Stina - 29 mars 2014 08:36

och en kopp kaffe vid gödselstacken mellan uttag och mockning :-D

Av Stina - 28 mars 2014 13:07

Helt fantastiskt väder, ett skrittdressyrpass på finaste herr V, lösgalopp av Billan, fina senskydd Ebba fick av en av stalltjejerna, kycklingsallad från pizzerian och snart ett kvällspass på jobbet sammanfattar nog min fredag rätt bra
Gör en egen bra fredag ;-)

Av Stina - 27 mars 2014 19:50

en så härligt ledig dag där jag gått och känt mig så lycklig över mina fina barn,mina fina barnbarn, min fina gubbe, mina fina hästar och mina fina stalltjejjer - full av energi och glädje över allt som finns i mitt liv, den känslan har hållt i sig hela långa dagen =)


Jag startade upp dagen med herr V, longering - härlig bakbensaktivitet - energiful, glad och så vacker som bara min herr V kan vara   


Fortsatte med Billan, longering - precis lagom pigg och glad, så fin kort galopp utan minsta tecken till att rusa iväg och så läcker som bara min Billan kan vara   


Hann med att mocka 2 boxar innan jag var tvungen att brumma hem och lämna av hunden innan övningskörning med äldsta dottern var inbokat.

Idag var andra gången vi körde, förra gången hade jag ett antal nära döden upplevelser, men idag flöt allt på jättebra och jag tycker vi kom en bra bit framåt idag.


For sen till Granngården, köpte foder och strö och fyndade lite mer än jag tänkt - men uj, vad jag fyndade fint   


Hoppade in på Ica på vägen till stallet igen och köpte med mig en färdigrätt som jag åtnjöt i stallkatten Arnes sällskap innan Becca kom från skolan och hon tog sin an Ebba på ridbanan medans jag gjorde färdigt stalljobbet.

Fina, fina Ebba - hon går från klarhet till klarhet och är så fantastisk som bara vår Ebba kan vara   


En av stalltjejjerna erbjöd sig att ta kvällen åt mig så vi kunde brumma hem när vi var klara med Ebba - bara det gör mig otroligt glad och tacksam - , gräddade upp sista våffelsmeten till barnen och nu - ja, nu är det kväller och jag är lika glad och tacksam över allt jag har forfarande, så där löjligt glad ni vet som man bara är ibland   


Arkivbild


Av Stina - 27 mars 2014 14:52

Mitt granngården har 70 % rea och för endast 700 kr fick jag ryktbox, softshelljacka till Becca, shortchaps till Becca, helskodda ridbyxor till Becca, säkerhetsväst till Becca och helskodda ridbyxor till mig själv :-D
Lycka!!

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards