It's my life

Alla inlägg under september 2012

Av Stina - 30 september 2012 20:36

Tur att det ändå verkar ha gått rätt bra för alla inblandade !


Släp med hästar välte på Söderleden, Norrköping :


http://www.nt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=7971278

Av Stina - 30 september 2012 19:12

på envist sto i ett ganska skönt höstväder gjorde min em perfekt.

Vi fick bla till jättefina galoppfattningar och även fortsatt bra galopp genom att fatta galopp ur skänkelvikning.

Skänkelvikning från medellinjen ut till långsidan och galoppfattning när vi kom fram till spåret.


Även jag fick hjärngympa då tränaren har börjat få mig att verkligen analysera ridningen genom att ställa frågor och få mig att verkligen tänka efter varför nåt vart fel, eller varför det blev en bättre galoppfattning den här gången.

Är hon verkligen rundad runt innerskänkeln, är rumpan med ?

Är bogarna på plats eller glider hon ut med någon osv, osv.

Vad gör du för att korrigera och varför ?

Och jag, jag bara älskar varenda minut av det =)


Arkivbild

       


Av Stina - 29 september 2012 09:59

från Hökks JH Collection funderar jag på att åka och titta närmare på, tyckte dom var riktigt snygga =)


http://www.hooks.se/product.aspx?productid=210475

Av Stina - 28 september 2012 17:37

Måndag : Tömkörning

Tisdag: Vila

Onsdag och Torsdag : Uteritt

Fredag: Dressyr

Lördag: Vila

Söndag: Dressyrträning


Ebba är tömkörd x3 , nästa vecka sitter vi upp på henne igen.


Räknat foderstater och fått ihop det rätt bra tror jag *s*

Kommer att överge sojamjöl som jag gett för att öka proteinet och provar istället Krafft Muskel iår.

Någon som använder sig av det ?


Arkivbild

 

Av Stina - 27 september 2012 21:31

idag och den ger mig en kvot på 4,2 att "leka" med.

Bättre än förra årets 3 iaf ...


Arkivbild

 



Av Stina - 22 september 2012 18:11

med vädret imorse, Billan och jag, när vi var ute och joggade på grusvägen.

Regn både före och efter, men bara några små stänk den tid vi var ute.

Billan var jättetrevlig och joggade på i ett jämnt och behagligt tempo, med ett och annat sidohopp för att undvika vattenpölarna på vägen =)


På eftermiddagen kom jag så äntligen iväg för att träffa Helena och kolla in hennes fina häst och stall.

Lite kaffe och mycket tjatter - väldigt trevligt =)

Det måste vi, som sagt, göra liiite oftare Helena !!


Fick ett oerhört smart tips på hur man enkelt separerar hagarna och visade gubben så fort jag kom hem.

*Älskling, jag har ett nytt projekt till dig"   


 

Av Stina - 21 september 2012 19:35

och roade oss med klättring på morgonen idag Billan och jag medans vädret fortfarandet var fint.

När allt stalljobb sedan var klart åkte gubben och jag in och grattade hans son som fyllt 21.


Passade på att handla hästfoder och en ny riskvast till stallet på Granngården när vi var i stora staden och hämtade ut 2 dunjackor jag beställt till gubben och sonen.

Det var ett erbjudande jag inte kunde motstå med dunjackor för 299 kr ! som gjorde att dom fick en varsin.

Känns bra när man har gjort en bra affär  =)


Arkivbild

 


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards