It's my life

Alla inlägg under mars 2011

Av Stina - 31 mars 2011 20:44

nyaste bloggen från bästaste medryttaren :


http://billiejeanojag.bloggplatsen.se/

Av Stina - 31 mars 2011 18:44

Var god stör ej !


 



Av Stina - 31 mars 2011 14:47

Skulle ni ha gått förbi här ?


 

Missade ni faran där framme i bild ??

Billan gjorde det inte - brunn på ena sidan och lerhög på andra, går INTE att gå emellan fattar ni väl !!!!!

Skritturen som tar en halvtimma tog oss en timme idag, Billan tränade på racerbackning ett antal ggr och jag tränade på mitt tålamod ...


Så flyttade en ny vän in till Mulles box idag, den 4 åriga kaninen Skutteluppe ( tror jag han hette ) , undrar vad Mulle säger när han kommer in ??


 

Av Stina - 30 mars 2011 19:13

med jobbet på Arkösunds hotell idag.

God mat och intressanta ämnen, men jisses vad det är tungt att sitta stilla en hel dag !!


Hindrena blev färdigmonterade och utburna av gubben idag.

Becca och Mulle invigde dom med att hoppa 20 cm, första gången Becca hoppar och oj vad kul både ponny och unge verkade tycka att det var =)


Billan och Natalie provade oxå på dom, dom ligger i hårdträning nu för dom är nämligen anmälda till en träningstävling i hoppning nästa helg =)

De enorma höjderna 40 och 50 cm är dom anmälda till, mest för att börja ge Billan lite tävlingsvana.

Ska bli himla kul att se vad hon säger om det !!!


Arkivbild, Billan och jag

 

Av Stina - 29 mars 2011 14:18

i stallet.

Började med att pyssla om herr V och ta en lugn och skön promenad med honom.

Sedan drog jag av massa päls på Mulle med fällskrapan, borstade och longerade honom 25 minuter på ridbanan.


 

Tog in Ebba och gav henne en omgång med fällskrapa och borste innan vi fortsatte med klickerträningen.

Först mule på target och sedan klickade jag in henne i stallägarens förråd där vi undersökte traktorn och kollade in utsädessäckarna.


   

Sedan började det snöa *suck* och jag ägnade mig åt stalljobb och gos med kattungarna, sedan lunchfodring innan SoS följde med mig hemåt.


Har hunnit vila en timme, gosa med små rådisar och fixa med tvätt och annat trist hemmajobb.

Nu dusch, lite mera kaffe och sedan kommer kvällen att tillbringas på jobbet.


   

Av Stina - 28 mars 2011 14:09

med nåt idag, känner mig låg.

Kaninen har fått somna in och jag önskar ibland att jag slapp vara med in i det sista.

Visserligen skulle jag nog aldrig kunna tänka mig att överge nåt av mina djur när stunden kommer, men synen av det döda djuret tar alltid sån tid på sig att försvinna.

Jag vill minnas dom levande och lyckliga !!!


Fixade stallet och stod länge och bara mös med hästarna i hagen, kanonväder ute men jag har ingen lust att rida idag.

Dom fick nöja sig med kel och morötter och det verkade dom inte ha nåt emot.


Sten och Sture fick följa med hem några timmar och har gjort mig sällskap här vid datorn, ätandes på varsin köttbulle och så några rundor för att kolla läget.


Jag ska fixa iordning mig för att kvällspass på jobbet och se fram emot att det är en ny och bättre dag imorgon !!


Vila i frid lilla vän

 

Av Stina - 28 mars 2011 07:19

en styggelse som ska hållas undangömda, eller ??


http://www.ridtravare.com/aktuellt/ridtravare-inte-fint-nog-for-stromsholmstavlingarna/


Kan inte annat än att hålla med Havrepappa :


http://www.hippson.se/blogs/havrepappa/index.htm

Av Stina - 28 mars 2011 06:06

Härligt att vakna till lite nysnö - eller inte =(


Sten och Sture hjälpte till att mocka igår sittandes i nacken under fleecetröjan och därefter tog vi en fika.

Kaffe till mig och lite kattmat till grabbarna, man blir sugen när man jobbat hårt  :


  


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards