It's my life

Alla inlägg under juni 2014

Av Stina - 29 juni 2014 15:26

kom jag på idag att det faktiskt nu är 10 år sen jag tog upp hobbyn hästar igen !

Jag hade häst mellan 10 och 20 års ålder, hade sedan 12 års uppehåll innan jag halkade dit igen och började om.


Så inte nog med att det är 10 års jubileum när det gäller back to horses, det är alltså även 20 års jubileum som hästnörd !


Det ska jag banne mig fira   


Arkivbild

 

Av Stina - 28 juni 2014 22:02
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Stina - 28 juni 2014 18:47

            

Av Stina - 28 juni 2014 15:02


Det är egentligen ganska fascinerande, ta tex hovslagare - folk vill ha jobbet gjort så billigt som möjligt så man väljer en "skopåslagare" istället för den utbildade, kunniga hovslagaren för den första är ju förståss mycket, mycket billigare.

Sen gnäller man för att hovarna ser för jäkliga ut eller att man har mkt tappskor etc.


Lika med stallplatser.

Man vill ha fullservice med alla bekvämlighter, men absolut inte betala för det.

Så man väljer ett mindre kollektivstall ute på landet utan bekvämligheter och gnäller konstant om bristen på service, ridhus osv.


Samma går ofta även för foder, vill du ha ett riktigt bra analyserat foder som förvarats som det ska osv så får du betala för det.

Köper man ett jättebilligt parti nånstans - ja, då är det ofta nåt år eller mer gammalt, kanske dammigt, oanalyserat osv - men det är ju billigare !

Sen sitter man och gnäller för kvaliten var dålig och ingen analys fick man heller.

Sicken himla otur ...




Av Stina - 27 juni 2014 13:00

mig på Instagram vet att mina 2 stallkattungar hastigt och lustigt har blivit 5 !

Jag ska försöka få med mig kameran ut för fotning av var och en, men vet du någon som söker kattunge så har jag plötsligt ett antal mer än jag trodde !

Jag njuter för fullt av dom allihop, tillbringar mycket tid med att bara sitta och titta på dom - kan liksom inte få nog ! Det här kommer ju att bli de sista kattungar jag har då alla stallkatter ska kastreras till hösten ( alla hemmakatter tog jag ju i våras ) så jag passar på att njuta så mycket jag bara kan !


 


Av Stina - 27 juni 2014 10:48

sååå Billan!

Av Stina - 27 juni 2014 09:35

på FB som gjorde min dag lite lättare, så Tack själv säger jag till avsändaren <3

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards