It's my life

Alla inlägg under september 2010

Av Stina - 30 september 2010 21:04
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Stina - 30 september 2010 20:35

kommer det att komma ett lösenskyddat inlägg angående en sak jag vill ventilera och få lite tankar och åsikter om.


Jag kommer att lämna ut lösen till dom jag känner IRL samt till dom jag "lärt känna" via bloggen som inte är anonyma.

Den som vill ha ett lösen kommenterar det här inlägget och tar med sin mailadress, jag publicerar inte kommentaren, så får ni lösen på mailen.

Av Stina - 30 september 2010 20:04

Ibland finns det vissa saker jag skulle vilja skriva om och ventilera som kanske inte riktigt passar sig att skriva om öppet på bloggen.

Jag vet inte riktigt vilka som läser och det är svårt att vara öppen och ärlig ibland.

Jag funderar på att lösenordsskydda vissa inlägg så jag kan ta upp det jag vill ta upp, eller ska man sätta lösen på hela bloggen ?

Av Stina - 30 september 2010 14:21

Det är en skön känsla att gå bort till hagen för att ta in hästarna och få glada gnäggningar som svar när man ropar på dom.

Sedan kommer dom allihop, oftast springande, så jag kan lugnt stå kvar vid ingången och vänta på dom och behöver inte gå och hämta.


  


Anneli kom förbi idag. Lite sliten efter en Stockholmsresa igår med (måhända) lite för mycket gott att dricka ;)

Att hon kom hem vid 3 tiden inatt kanske hade viss betydelse ...

Hästarna stod som vanligt färdigklädda och det var bara att sitta upp.

Vissa har det bra ;)


  


Vi stack ut för en timmes skrittrunda i det sköna vädret och pratade om precis allt och lite till.

Alldeles, alldeles lagom avkopplande och energigivande !

Väl hemma på stallplanen igen kom jag på att jag inte tog ett enda kort till bloggen så jag hivade upp mobilen och tog ett smickrande kort på mitt sällskap för dagen !


  


Och sedan upptäckte jag att Billan skadat sig och blödde på ena fram :


  


Det var inte så farligt, ett litet hudavskrap precis vid kronranden. Tvättade rent och satte på en skyddande salva innan hon fick återgå till sin hage.





Av Stina - 30 september 2010 13:43

imponerad blir jag allt av hans balans ... valet av, eller rättare sagt frånvaron av, det senaste modet inom hästkläder kanske oxå är lite imponerande ?  Modigt om inte annat ! *s*


Av Stina - 29 september 2010 12:41

Stack ner till ridhuset med Billan för lite löshoppning på morgonen.

Det var första gången för henne, det har inte blivit av att jag löshoppat som jag gjort med Vincent och varför vet jag inte riktigt.

Nu hade jag några klipp kvar på mitt ridhuskort som går ut den sista september som jag ville använda upp och det var då jag kom på att jag skulle ta med mig Billan ner.


Inte för att man nu kunde tro att det var första gången, hon fattade direkt vad jag ville och det gick alldeles utmärkt att löshoppa henne ensam.

Vi gav oss inte på några höjder utan slutade på 80 cm, slänger upp en liten filmsnutt från början av passet.

Inte så mkt att titta på kanske, och kvaliten blev riktigt dålig vid uppladdningen, men jag fick inga bra bilder. Det här kortet är det bästa .... :


  


 

Av Stina - 28 september 2010 19:38

Tömkörning av Vincent.

Efter 30 minuter var han både svett och löddrig och jag hade antagit en inte så klädsam rodnad i ansiktet.

Jag tror han bråkade hela passet igenom och jag vet inte hur många ggr han lyckades snurra in sig i tömmarna och då såg han så nöjd ut så !

Tillslut la jag yttertömmen bakom rumpan på honom, han blev skitskraj förståss till en början, men när det la sig så kunde jag rama in och parera hans snurrande på ett bra mkt bättre sätt.

Sista 10 minutrarna fick vi så faktiskt till nåt som liknade tömkörning.


Nu står han i stallet med svettäcke på efter min avsvampning och njuter av en tuss hö och jag funderar på vad jag har gjort för ont för att få nöjet att äga denna häst ...


Bild fr juni


  

Av Stina - 27 september 2010 20:40

Letade fram mitt reflexländtäcke och gav mig ut på en mycket uppfriskande tur på Billan framåt kvällningen.

Hon var precis nipprig pga blåsten och jag satt mest och skrattade åt hennes påhitt.

Kände mig glad, pigg och uppåt när vi väl var hemma igen.


 


Ebba och Vincent motionerade sig själva brevid oss både på vägen bort och hem ... samt tiden vi var borta sa gubben.

Jag tror dom njuter av möjligheten att fara fram som vildar om dom känner för det =)

Och jag njuter av att se dom njuta, kan det bli bättre ?


      

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards