It's my life

Alla inlägg under september 2011

Av Stina - 30 september 2011 21:05

var Billan och jag ute på en mysig utetur ihop med Sarah och Nora i det vackra vädret.

Idag tog vi oss ett dressyrpass på banan.

Stel och okoncentrerad till att börja med, men mjuknade och bjöd till vartefter tiden gick.

Mycket nöjd med min tjejja idag =)


Bild från början av veckan

 

Herr V tog jag mig an i ett tömkörningspass igen och han har så mycket energi att det fullkomligen SPRUTAR ur öronen.

Idag jobbade vi mycket på spåret med tempo och takt, öppna, sluta och sidvärtes så jag fick mig en ansenlig mängd motion och var precis genomsvett efteråt.

Som en av tjejjerna i stallet sa idag när hon tittade på en stund : " Det är MYCKET häst i den där du" .... tack, jag vet =)


Arkivbild

 

Av Stina - 29 september 2011 21:08

med finaste Simon idag =)


       

Av Stina - 27 september 2011 13:04

Klinikbesök : ultraljud och 4 röntgenbilder 466 kronor.

Älskar direktreglering då jag slapp punga ut med de 3100 som f-bolaget tog, reglera i efterhand tar en EVIGHET  !!!

Skönaste veterinärräkningen hittills =))


Arkivbild

    

Av Stina - 27 september 2011 10:54

Tömkörning av närmast explosiv gosse !

Jag kör första veckans igångsättning från marken, kan vara lugnast så ;)


Arkivbild

 

Av Stina - 26 september 2011 21:15

i stallet :

Timmerbil välter in över ridbana/hage, tur ridbanan inte användes och hästarna var i andra änden av hagen !


 

Av Stina - 26 september 2011 10:53

idag för både Billan och Vincent, lite ont om tid idag =(

Billan väljer att följa 4 kantspåret vid löslong. och Vincent föredrar en stor volt runt mig.

Söta, lydiga och oerhört duktiga är dom i vilket fall båda 2 =))


Arkivbilder

   

Av Stina - 25 september 2011 20:41

Igångsättning efter snuvan, longering, av en mycket pigg herr V :


 


Dressyrpass på mycket fin Billan : 


         

Av Stina - 25 september 2011 07:36

är ungefär vad jag får ner i mina vanliga höpåsar, lite till om jag packar som en dåre och det har jag fått göra i herr V's kvällspåsar.

Stor kille äter mycket mat.

Nu hittade jag lite större påsar som inhandlades till hans kvällsmål och jag får med lätthet i 6 kilo i dom.

Toppen !

( Vårt hösilage är torrt, 77 %, och vi tar det i rundbal så det är ungefär som att packa löshö. )

Höpåsarna kommer från detta trevliga Linköpingsföretag : http://www.hippotique.se/

och man kan ringa dom, beställa tid och få personal shopping hjälp om man vill det !


 

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards