It's my life

Alla inlägg under januari 2012

Av Stina - 31 januari 2012 12:46

herr V igen efter ett långt uppehåll.

1,5 månad eller nåt tror jag det handlar om, jag har ju satt igång honom efter hältan från marken, men idag var det alltså dags igen.

Och kära nån, det var som att sitta på gamla tiders "exploderar snart" Vincent.

Sarah som stod brevid sa oxå att han hade "det där" uttrycket i ögonen igen, och även från marken såg det ut som om han skulle kunna explodera vilken sekund som helt.

10-15 ggr lättade han fram och liksom hotade med stegring. Varje gång jag så bara snuddade vid honom med skänkeln svischade han irriterat på svansen och slog emot skänkeln upprepade gånger.

Han gick emot min hand i stort sett hela tiden och försökte dra mig ur sadeln, och jag satt där och liksom väntade på att han skulle balla ur totalt !!


Men trots alla hot så höll han sig i skinnet och vi skrittade väl i ca 20 minuter och bara nötte våra viljor mot varandra.
När han så till slut slappnade av, inte helt men en hel del, så fick det vara bra för idag.
Alla överlevde, det fick liksom vara målet ;)


Sedan fick Sarah prova på att rida Billan, och det märktes verkligen hur mkt Sarahs ridning gått framåt senaste halvåret.
Hon redde faktiskt ut en överpigg och trilskandes Billan riktigt bra, och det var himla kul att se !

Arkivbild

 






Av Stina - 31 januari 2012 12:37

bott hos oss i 3 år.

Har det verkligen gått så lång tid tänkte jag när jag såg inlägget för 3 år sen ?? Kära nån, jag hinner inte med !


Första kortet när han kom till oss

 


I höstas

 

;)

Av Stina - 30 januari 2012 18:14




 



 

Av Stina - 30 januari 2012 08:39

årets vaccinationer, nästa måndag är det bara att öppna plånboken.

3 botulism, 3 hästinfluensa och 1 ( tror det bara är en ) stelkramp.

När jag ringde vet så gick vi egenom hästarna och så kom vi till Ebba.

"Ja, det är ju den där lilla damen ja som inte vill bli stucken". Suck .   


Har ni märkt att det blivit snö och kallt ??

Ev blir det neråt 15 minus i veckan och jag jublar, jag vill ju prova mina nya fina värstingstövlar  


Arkivbild

   

Av Stina - 29 januari 2012 20:33

Åkte till stallet en timme före intag, fixade mockning och foder.

Tog in alla hästar och medans dom mumsade hö tog jag mig en fika och bara njöt av att sitta där själv och höra dom tugga.

Finns det nåt mer rogivande ??


Tog sedan ut Billan för en ridtur.

Har ju inte ridit på nästan en vecka pga ryggen, men nu är den såpass bra igen att jag gott tyckte mig kunna sitta upp.

Billan var på riktigt Billan humör, rädd för allt - totalt okoncentrerad och springig men jag var lika glad för det.

Inte blev det bättre av att ena ridbanalampan pajjade mitt i heller ...


Därefter tömkörde jag en mkt spänd herr V. Det är helt enkelt för mörkt och otäckt när inte alla lampor funkar så vi tog en kortis på 20 minuter bara och såg det som miljöträning.

På väg in från banan såg han nåt hemskt i mörkret omkring oss och försökte sin vana trogen hoppa upp i knäet på mig.

När det inte funkade kröp han in bakom mig och tassade försiktigt efter i mina fotspår med alla tentakler utfällda =)


Sedan pysslade jag om lilla Divan Ebba som var riktigt trevlig och medgörlig idag ;)

Tog pallen och ställde mig på brevid henne - hon gillar inte riktigt att ha mig där, högt upp och bakom men idag var det rätt lugnt.

La armarna över ryggen och klappade andra sidan och rumpan som jag brukar och hon var så lugn så jag lutade mig mer över och liksom la en del av överkroppens tyngd på ryggen, med armarna hängandes ner på andra sidan och så stod vi en stund.

Premiär för några kilo på ryggen alltså =)

Hoppas, hoppas hon blir friskförklarad till sommaren så jag kan påbörja inridning.

Är såååå sugen att starta med henne !!


Jag avslutade kvällen med att kvällsfodra och säga godnatt till alla hästarna.

Helt själv sådär en kväll i stallet är rena rama medicinen för mig och jag njöt verkligen av varenda minut !


Arkivbild

 

Av Stina - 29 januari 2012 15:10

idag har jag bloggat i 3 år, vad fort tiden går när man har roligt !


1558 inlägg och 2266 bilder har det blivit, och ni har levererat hela 7755 kommentarer =)


Arkivbild

 

Av Stina - 28 januari 2012 13:41

Ny tränare på ingång som kommer till stallet för privatlektioner en gång i veckan för en rimlig kostnad, planerar att rida herr V och Billan varannan gång.

Blir perfekt då jag inte är beroende av andra som jag varit med KB som vill ha flera ryttare för att åka ut.

Jag planerar att fortsätta träna även för KB, men då åka till henne med hästarna.


Sedan har jag 3 provridningar inplanerade i veckan på Billan för ev medryttarskap.

Håll tummarna att jag hittar någon som passar oss =)


Arkivbild

 

Av Stina - 27 januari 2012 12:54

http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=575664#.TyKPfYHkbLA.facebook


Hade jag haft plats/tid/pengar hade jag fasen köpt henne !!

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards