It's my life

Alla inlägg under maj 2014

Av Stina - 31 maj 2014 15:13

roade vi oss med idag, Billan och jag, ihop med Becca/Ebba och Natalie/Amex.


     

Av Stina - 30 maj 2014 13:17

så Becca och jag var igång tidigt med dagens motion av hästarna.

För Billans del blev det longering och Ebba fick sig ett ridpass med Becca på ryggen.


Jag la upp en liten "bana" med koner uppställda som stöd för att få en stor och rund volt runt, serpentiner mellan koner och 2 bommar att sakta av till skritt framför, skritta över och komma fram till trav igen efteråt och så fick dom rida denna bana efter ett bestämt mönster.

Hon var så fin idag Ebba så det var inte klokt - vilken skillnad på ett par dar !!

Idag var hon sammarbetsvillig, bjöd på framåt, lyhörd och positiv att det var svårt att tro det var samma häst som tidigare i veckan !?

Helt klart ekipagets bästa ridpass !


Arkivbild

 


Av Stina - 29 maj 2014 19:26

 

Ja, 2 rosetter igen ...  vad säger man liksom ??


 


Vill ni se en stjääärna - se på mig !!

 


Hahaha !!!!!!

 


Muhahahahah !!!


 

Av Stina - 29 maj 2014 19:23

               

Av Stina - 28 maj 2014 21:15
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Stina - 28 maj 2014 10:06

med mig på ryggen den lilla arga ;)


Efter en stunds diskuterande om vem det egentligen är som bestämmer hade jag en mycket trevlig ung fröken under mig och ridpasset blev inte så speciellt långt då hon var så otroligt fin och med på noterna att det liksom fick räcka så.


Jag ringde även kliniken och bokade in tandkontroll och checkup av vänster bakknä under min första semestervecka, för säkerhets skull liksom ...


2 envisna och emellanåt tjurskalliga kärringar ;)


 





Av Stina - 27 maj 2014 20:07

ja, det kallade jag Ebba idag.

Hon tjafsade med hovslagaren, tjafsade med Becca under ridning - bockade, slog mot skänkel, gick mot både hand och skänkel och tillslut fick hon av Becca och jag surnade till rejält.

Satte mig upp själv och när hon fick mer motstånd ja, då reste hon sig - ett antal ggr !!   

Surbitch !!!

Oturligt nog, för mina ston, är jag betydligt envisnare än vad dom är ...


Arkivbild

 



Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards