It's my life

Alla inlägg under november 2012

Av Stina - 28 november 2012 20:55

om ett ridhus, helst med direktingång från stallet så man inte behöver gå ut alls, men bara ett ridhus skulle sitta fint just nu ...


Arkivbild

 

Av Stina - 27 november 2012 18:16

fick komma in tidigt idag och det ser ut att bli lika härligt väder även imorgon =(

Tur jag har ett litet täckeslager så dom kan få torra täcken även imorgon.


Provade dressyrsadel på herr V jag lånat hem av min brorsdotter, en BR Mozart.

Verkar sitta ok vid "stallgångs"provning - avvaktar liiite bättre väder innan vi provrider den.


Arkivbild

 


    

Av Stina - 27 november 2012 09:46

vad var det jag sa ??


Inga snösulor på = snart snö.

Som det ser ut  är det kyla och snö på ingång ... bara att börja äta glass ;)


Arkivbild

 



Av Stina - 26 november 2012 17:30

har jag köpt idag, provsmakning sker på söndag =)


 

Av Stina - 26 november 2012 11:48

jag tittar ut över hagarna och den lera hästarna går och trampar i nu.

Det är tredje hösten jag har stallet, visst har hagarna varit leriga tidigare men då mest vid grinden och en bit in  -  iår är det snart lervälling i hela hagarna =(


Att lägga ner en massa pengar på ett stall jag hyr och dränera hagar känns inte aktuellt, det kostar mig redan tillräckligt som det är och allt vi redan kostat på.

Stallet är byggt för 9 hästar, jag har valt att bara ha 7 pga hagarna - anser att dom inte räcker till för fler men nu börjar jag allvarligt fundera på att det kanske är för många det oxå ??

Och vart går smärtgränsen för hur några hästar jag kan ha ?

Varje tom box "kostar" mig ju uteblivna stallhyror och stallets ekonomi är redan rejält ansträngd ...


Hur ser det ut hos er ?


Arkivbild

 

Av Stina - 24 november 2012 18:52

För 1,5 år sedan såg Vincents och mina tömkörningspass, och ridpass, mest ut så här :


     


Så tog jag hjälp av tränare och vi började hitta varann, (både under ridning och tömkörning) :




Idag ser det ut åt det här hållet :



Tömkörning har blivit en vanlig del av min hästvardag.

Från att jag tyckte det var dödligt tråkigt till att bli hur kul som helst =)

Jag hoppas att jag under nästa år kan få till mer träning i just tömkörning, det är verkligen nåt jag skulle vilja lära mig mer om !!


Hur är det för dig - tömkör du din häst och hur kul tycker du det är ?



Av Stina - 24 november 2012 18:40

från min tränare som tyckte det var länge sen hon hörde nåt av mig och ohhhhh !!! vad sugen jag blev på att komma igång igen !

Har ju varit så mkt annat så det har liksom fått stå tillbaka senaste månaderna, och jag behöver verkligen min tränare !!!


Arkivbild

 

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards