It's my life

Alla inlägg under maj 2011

Av Stina - 31 maj 2011 20:23

idag. Fotograf Sara Ekfeldt.


             

Av Stina - 31 maj 2011 18:11

på ridbanan med hackamore.

Mycket skritt igen, halter - flytt för skänkel och flytt av fram resp bakdel.

Volter där vi kämpade med att få till böjning genom kroppen.
Lite trav la vi in idag oxå och det var verkligen ett kanonpass utan några som helst protester.


Satt med ett stort leende medans jag skrittade av   


Vi är på gång  !!!


Arkivbild

 

Av Stina - 31 maj 2011 11:00

40 skott i huvudet av luftgevär, levande begravd med bundna ben.


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13104447.ab


Fantastiskt att överleva en sån här tortyr och jag önskar denna kämpa allt gott !


Torteraren - ja, han/hon borde få smaka på sin egen medicin allra minst   

Hur är man funtad om man gör nåt sånt här ???????

Av Stina - 31 maj 2011 06:15

igår.

Valde rakt bett och remontnosgrimma.

Nu är jag totalt värdelös på att spänna nosgrimmor för fastän jag gjorde extra hål och spände hårt - tyckte jag - så märkte jag efter passet att jag fick in hela handen under ...


Efter halva tiden ungefär började han stressa och fick vid ett tillfälle tungan över. Nu märkte jag det direkt och hann stoppa och pilla tillbaka den så det blev inga tokryck pga tunga.

Småprotester hade han för sig men vi lyckades undvika stegringar och kast öht så jag kände mig riktigt nöjd med oss efteråt.

Försökte hålla nivån så han fick lite press på sig men inte så att han stressade upp sig så pass att han blir blockerad.

En liten utmaning att hitta rätt nivå känner jag men jag tror jag fick till det rätt så ok igår =)


Arkivbild

 

Av Stina - 30 maj 2011 23:14

Lyssna på Rick Gore, Eponas talesperson om klippet jag visade häromdagen på Craig S under reiningfinalen som ligger i hetluften, med RÄTTA !


Lägg några minuter på att se detta klipp igen  :



Det här är i mina ögon ett klart fall av djurmisshandel och jag tänker göra vad jag kan för att visa att det här INTE är OK !!!

Skriv till FEI och tala om vad ni tycker, det har jag och många med mig gjort :


http://www.horsesport.org/contact-us


Ni kommer att få ett automatgenererat svar, tryck gärna på svara och tala om att ni vet att det är automatgenererat och KRÄV att dom gör något åt det här !!!


Craig S är sponsrad av Purina - USA's största varumärke för djurhälsa och djurfoder.

Vill man uppmana Purina att dra tillbaka sitt sponsrande så gör man det via det här formuläret :


http://www.horse.purinamills.com/contact/default.aspx


Formuläret kräver att man fyller i stat och postnummer, California med zipcode 90210 fungerar utmärkt !



Låt oss alla tala om vad vi tycker om det här, och att vi KRÄVER att det görs något åt det !!!!!


Tack till Helena för länkar och bakgrundsinfo ! Helena är väldigt engagerad i det här och upphovsmannen till detta inlägg.

En kämpe för hästarnas väl !!

Av Stina - 30 maj 2011 20:24

se på mig !!!


Foto och filmsession med Natalies Albin :


           

Av Stina - 30 maj 2011 11:24

idag för mina åsnor och alla skötte sig ypperligt !

Nisse däremot var precis överallt och roade sig kungligt med hovis grejjer :


       

Ebba passade på att ta sig en tupplur, man blir trött av att gå på bete :


 

Av Stina - 29 maj 2011 19:02

fick sällskap i sommarhagen av tant Skorpan på em och det blev springa av vill jag lova =)


Sessorna har på den här veckan blivit nästan oskiljaktiga och gör inget utan varandra, precis hur söta som helst är dom !


             

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards