It's my life

Alla inlägg under november 2011

Av Stina - 30 november 2011 17:56

Igår sålde jag som sagt min transport.

I vanliga fall är jag en hemskt dålig säljare. Jag tar alltid för dåligt betalt och går med på prutning av bara farten.

Ofta ber jag nästan om ursäkt att jag tar betalt i slutänden.

Nu handlar det om mina hästar så han som trodde han skulle kunna pruta ner min transport mötte på patrull.

- Vad kan du göra på priset ?

- Inget.

-Jo, men nåt kan du göra !

- Nej.

- Klart du kan.

- Nej.

Så höll vi på en stund och gubben min som var med skruvade på sig, och köparen försökte få honom att gå med på en sänkning .

- Det är hennes transport så det vågar jag inte, svarade min stackars prövade sambo.

Jaha, tyvärr det är för högt då måste jag nog tacka nej, sa köparen.

-Hejdå sa jag.

Då övergick han till att tala om alla transporter som fanns på Blocket till ett billigare pris och jag sa åt honom att åka och köpa en av dom då.  


Till sist suckade han och tog den ändå.

Köparen hade förberett köpesumman i kontanter i kuvert och trott så stenhårt på att han kunde pruta att han lagt summan han ville köpa den för i kuvertet.

Taskigt nog för honom fick han hosta upp några tusen till ur plånboken   


Idag åkte gubben min in till banken för att sätta in pengarna på kontot och kära nån , det är inte det lättaste nu för tiden.

Först ska man hitta ett bankkontor som tar kontanter öht för alla gör inte det.

Sedan måste man tydligt redogöra för hur man har fått pengarna och visa kvitto på att man tex sålt en transport.

Kvittot ska dom ha kopia på så finansinspektionen ev kan göra en kontroll.

Har man inget kvitto så får man inte sätta in några pengar på sitt eget bankkonto !!!!   


Pengatvättslagen eller nåt dumt kallas det för.

Så nu får vi se då om vi blir misstänkta för olagligheter och kontrollerade *skakar på huvudet*

Man får ICKE ha kontanter i dagens samhälle, det är tydligt det .... 





Av Stina - 30 november 2011 17:38

att gubben, som knappt klarade av att få med mig eller hästen på kort på 1050 bilder lyckas få till en så här smickrande bildserie *muttrar* :


       

Av Stina - 30 november 2011 17:24

gillar att höra av sig på herr V.

Undrar hur lång distans han skulle avlägga unge Vincent innan han får en hjärtinfarkt av alla otäcka stenar och andra faror längs vägen   


 

Av Stina - 30 november 2011 14:37

för att kunna behålla hästarna, eller någon/några av dom iaf.

3 dagar utan sömn gör att det börjar bli svårt att tänka  


Fått en del svar på båda hästarna, men kommer på mig själv med att svartmåla dom och dra på lite extra över deras egenheter så ingen vill köpa dom ... 

Jag hoppas fortfarande på en lösning på mina problem som är av både ekonomisk och hälsomässig art.


Vad gäller Ebba så är situationen lite jobbigare pga hennes oläkta skada.

Att sälja henne som hon är idag med en oviss framtid är inte lätt.

Om hon sedan kommer till fel ställe som inte låter henne läka och anpassar träning osv i framtiden för skadorna, tja - då får hon ett rent helvete.

Det bästa känns just nu som om det bästa är att låta henne somna in om jag inte kan ha kvar henne själv, och det är inte nåt som är lätt att ens säga ska ni veta.


Att sälja häst är inte nåt som går på några dagar utan tar tid.

Det ska vara BRA hem om jag ska släppa iväg dom överhuvudtaget.

Fram tills dess kämpar jag vidare med att hitta lösningar och försöker få dagarna att rulla på som tidigare.

Jag har inte gett upp än ...


 


Av Stina - 29 november 2011 19:57

Transporten såld idag.

Vincent ute på annons.

Ebbas öde bestämt och Mulle återlämnas till sin ägare.


Så ser läget ut just i detta nu. Vad som sedan händer får tiden utvisa ...


http://www.blocket.se/ostergotland/Valack_fodd_2006_37498000.htm?ca=14&w=1

Av Stina - 28 november 2011 21:14

var oerhört lärorika ocn nyttiga för både mig och hästarna.

Herr V hade en hel del överskottsenergi efter sina lediga dagar och var på trotshumör.

Med KB på plats fick jag peppning och verktyg för att rida honom igenom det och i slutet av passet var han bara såååå fin !


     


Billan, ja ... KB kallar henne för karlhäst. Hon är så otroligt stark och vet att hon har övertaget just nu.

Riktig trotsålder.

Idag åkte thiedemanntygel på och vi tillbringade hela lektionen med att få henne inåtställd på volt.

Hon trotsade skänkeln totalt och tja, vill matte att jag ska böjja huvdet åt vänster så går jag åt vänster.

Simple as that ...   


       


Av Stina - 28 november 2011 18:44

And even though I tried, it all fell apart
What it meant to me
Will eventually be a memory of a time when
I tried so hard
And got so far
But in the end
It doesn't even matter
I had to fall
To lose it all
But in the end
It doesn't even matter


One thing, I don't know why
It doesn't even matter how hard you try.


http://www.blocket.se/ostergotland/Star_Trailer_Rubin__04_37485471.htm?ca=14&w=1

http://www.blocket.se/ostergotland/Korsningssto_37485447.htm?ca=14&w=1

Av Stina - 28 november 2011 15:36

och han fotade.

1050 bilder fick han till min lilla gubbe  


Ska sätta mig och gå igenom dom nu, kommer att bli svårt att välja ut de bästa till bloggen när mästerfotografen varit i farten ;)

Några smakprov :




 


     

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards