It's my life

Alla inlägg den 19 november 2011

Av Stina - 19 november 2011 19:34

skulle han nog behöva, herr V, angående sin bomfobi.

Någon som vet en bra hästterapeut ?


Löshoppning skulle det bli idag.

Herr V först ut, spänd och nervig men han hoppar några ggr.

Han blir mer och mer yrig och jag läser inte av honom rätt idag utan Sarah och jag trycker på honom för att få honom att hoppa mer.

Plötsligt slår det över och han tar sats och ger sig ut ur paddocken. Hoppar över grinden men missbedömer höjden och får med sig tråden som virar sig runt ena bakbenet.

Han sliter upp stolpe och drar iväg kantbrädorna en bit innan det släpper.

Sedan springer han fram och tillbaka, fram och tillbaka utanför vid nästa grind och är i stort sett okontaktbar.

Hela hästen står och darrar...

Tar ett tag att få honom att lugna ner sig, hittar inga sår eller skador.


Helt och hållet mitt fel idag känner jag, jag borde ha sett det komma för tecknen fanns där. Helvete !!

Vi stod och lugnade ner oss medans gubben och Sarah försökte reparera skadorna och få staket och stolp att återuppstå.

Vincent inspekterade dom noga.


   


När staketet var upp igen gick jag ner med honom och släppte honom på hindrena 2 ggr till under kontrollerade former innan han fick gå ut i hagen igen.

Stackarn, det är REN panik han får när det är bommar i närheten. Inte varje gång, men väääldigt ofta och det blir bara värre och värre =(


Skillnad är det med Billan iaf. Så fort jag släppte henne i paddocken så rusade hon ner och började hoppa utan minsta pådrivning.

Hon liksom piper till och sedan kör hon, tvärnitar när hon hoppat båda hindrena - vänder sig om och klipper dom igen åt fel håll !!

Helt galen, hon bara ÄLSKAR det.

Jag hann knappt höjja och komma undan mellan gångerna hon självmant ger sig på att hoppa.

Det räcker att ställa sig brevid och titta på så sköter hon resten själv =)

Och hon är så otroligt duktig !!!


Arkivbild

 


Sedan gjorde vi Vincent väldigt lycklig när vi tvättade av allt hindermaterial med högtrycken och stuvade upp det på logen för vinterförvaring.

TACK Gubbe och Sarah för hjälpen !!


   


Vi hann oxå med en vända till returpunkten, kändes kanon att få rensa upp inför vintern och få undan en massa bråte.

Nu är jag liksom redo för snön om den känner för att börja falla =)









Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards