It's my life

Alla inlägg under maj 2013

Av Stina - 30 maj 2013 13:16

Billan och skrittat ut en halvt galen herr V.

Hann med att mocka ett antal kärror i hagarna oxå innan det var dags att brumma hemmåt och fixa till sig.

Nu ska jag infalla mig på jobbet för ett kvällspass - den här dagen går den oxå ;)


Arkivbild

 

Av Stina - 29 maj 2013 19:52

för första gången i sommar.

Vi har fått utskrivet maskmedel så vi iår kan avmaska regelbundet ända in på hösten för att förhoppningsvis få bukt med våra maskproblem.

Funderar även på om det skulle vara smart att skicka in ett nytt träckprov efter den här avmaskningen och kolla upp resultatet av avmaskningen ?


Av Stina - 28 maj 2013 20:14

Jettekul sa Billan, matte och piloten ;)


         

Av Stina - 28 maj 2013 10:23

min sambo som förutom dubbla !! jobb nu i maj fixat och donat med alla hagar och säkert lagt ner 20-30 timmar på dom !

Det är en evinnerlig tur för mig att han faktiskt tycker om att fixa med hagarna och ser det som avkoppling, annars vet jag inte vart våra hästar skulle ha betat i sommar ?


Tack älskling för allt du gör för mig och för mina hästar   

Av Stina - 28 maj 2013 10:18

har blivit tömkörd över bommar och ett litet skuttehinder :-)

Av Stina - 27 maj 2013 14:56

efter dressyrpass som blev både Billan och Vincents öde idag.

Utöver det, ledig dag med 2 möten inplanerade varav ett på jobbet precis är avklarat.

Av Stina - 26 maj 2013 19:28

har jag haft.

Var tidigt i stallet för morgonpasset, lite molande huvudvärk kvar men inte så mycket att tala om.

Red ett strålande dressyrpass på herr V och pysslade om lilla Mulle.

Min brorsdotter kom senare för att rida ut och galoppa Billan i skogen - hörde nåt rykte om att hon fick smaka grus ... men slog sig inte som tur var !    


Så tog jag tag i sopning och dammning lite här och där, mockade 20 kärror skit ur hagarna medans gubben flyttade staketet och byggde om vinterhagarna lite.

Precis när jag var klar kom brorsdottern med nybakade bullar så det blev en god fika förståss, smakade himmelskt !!


Hem och laga mat ( gubben fixade maten och jag efterrätten ), fixade lite pappersjobb, färgade håret på dottern och sen lämnade jag mitt eget hår i gubbens händer ...

1 dm försvann och så vart jag mer eller mindre rödhårig på kuppen , ja så kan en semestersöndag i mitt liv se ut   


Färska, fortfarande varma bullar - sååå gott !

 



Av Stina - 25 maj 2013 20:50

inte vart skallebanken så mycket bättre inte utan jag blev sängliggande halva dagen, tala om slöseri med semesterdagar =( *snyft*


På kvällen åkte vi för att fixa stalljobb, ta in hästar och Becca red Billan en stund på ridbanan.

Jag ska ta och "tvinga" till mig en nackmassage av gubben och ladda om inför morgondagen då jag vägrar slösa bort en dag till !


Arkivbild

 

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards