It's my life

Alla inlägg under augusti 2013

Av Stina - 31 augusti 2013 21:00

och iår får vi en kvot på 5,5 att laborera med.

Småknattarna på bild har inte ett dugg med inlägget att göra ;-)

Av Stina - 31 augusti 2013 08:23

Där krockade stallägaren med stallet och jag spillde kaffet över mig :-Intressant morgon...

Av Stina - 31 augusti 2013 08:14

har fått nya snygga boots :-D

Av Stina - 30 augusti 2013 12:47

att vi har ovanligt lite styngflugor iår - inte mig emot iofs.

Det sitter lite ägg här och var men inga mängder alls - jag är van vid betydligt hårdare angrepp.


Glömmer aldrig sommaren för 3 år sen när hästarna var precis täckta av ägg VARJE KVÄLL och jag höll på att bli helt hysterisk !

Hur ser det ut hos er med ägg ?

Skrapar ni av dom ?

Avmaskar ni speciellt mot styngflugan ?


Bilder för 3 år sen, detta väntade under en period varje kväll på mig !

   

Av Stina - 29 augusti 2013 20:26

bortplockade ur hagen, shamponerade i Hexocilshampo och Virkon och nya hästägaren informerad.

Mulle hade en liiiten krusta på ett ställe så han blev vald att stanna kvar ute med den ev drabbade hästen, även dom 2 tvättade med Virkon.


Planen är att om nya hästen vill komma trots allt på söndag så får den gå i egen hage brevid dom här 3 jag tagit bort och "sanerat" utan möjlighet till direktkontakt tills vi vet om någon mer ev är drabbad - om nu någon är det ?


Nu VET vi ju inte om NÅGON häst har ringorm, men varför chansa om vi nu har det konstaterat på människa ?


Arkivbild

 

Av Stina - 29 augusti 2013 12:06

och värk i bihålorna utmärker den här dagen.

Varit i stallet och burit vatten, mockat hage och visiterat hästar - sen tog orken slut.


Svägerskan har idag fått konstaterat att hon har ringorm och hennes häst har någon form av hudförändringar - troligen ringorm även där.

Installning är planerad på söndag och ny häst anländer ... plötsligt blev saker och ting komplicerade =(



Av Stina - 28 augusti 2013 18:11

Back on Track fleecetäcke stl 145, endast använt ett fåtal ggr.


Pris 1000 kr + ev frakt


Har ingen egen bild, men det är ett sånt här täcke det gäller :

http://www.horze.se/Back-on-Track-fleecet%C3%A4cke/24742,sv_SE,pd.html

Av Stina - 28 augusti 2013 17:13

och det gör jag aldrig !

Så ytterst frusterande, hann med att få sonen med färdtjänst med ren och skär tur.

Pust !


När så dottern kommit iväg en timme senare for gubben och jag först och köpte boxströ till Vincent och lite hagmaterial innan vi anlände i stallet.

Jag kånkade ut en himla massa vattendunk till hagen igen, letade upp borttappade flughuvor ( som låg längst bort i stora hagen) och satte dom på hästarna igen.

Pysslade om Mulles sår, bytte batteri till stängslet och visiterade hästar.

Tvättade ur krubbor och bäddade fint i alla boxar inför installning, sopade rent på logen, sprutade återigen ogräsmedel på ridbanan och mockade några kärror ur lilla grannhagen.


Gubben bytte några söndertuggade stolp i hagen och fixade avspärrningen till telestolpen.

Nu är det trästolp skruvade i berget så det ska förhoppningsvis sitta !


 


Köpte med oss god lunch från pizzerian hem, kycklingsallad för min del och pizza för gubbens, och sen la jag mig och somnade som en stock.

Sov djupt i 1,5 timme och vaknade med sprängvärk i huvudet och bihålorna, rinnande ögon och feber   

Tack för det liksom !


Hade tänkt återvända till stallet nu på kvällen, massor av jobb som står och väntar på mig men jag får se mig besegrad idag av små elaka virus =(


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7 8
9
10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards