It's my life

Alla inlägg under april 2012

Av Stina - 30 april 2012 20:32

började med ett finfint dressyrpass på herr V ( utan martingal ;) ) och sedan stalljobb.

Sedan in till optikern för att ordna med nya glasögon till Becca och när det var klart brummade vi hem och tog en fika med "vårbakelse" :


 


Sedan till stallet igen där Becca "red" Ebba och så hem igen för grillpremiär:


 


Så ska jag rikta STOOOORA tack till min bror som hjälpte oss svetsa en trasig paddockharv :


 


och till min gubbe som tvättat och dammsugit min bil:


      


samt ordnat så jag har bärbar liten dator i stallet, nu behöver jag inte åka hem och blogga ;)


 

Av Stina - 30 april 2012 20:31
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Stina - 30 april 2012 11:46

var glad över att få komma ut idag =)


Av Stina - 29 april 2012 15:22

stygn och dränage borttaget och jag kunde försiktigt massera ut en massa vätska efteråt.

Nu hoppas jag på god läkning och ingen mer påfyllning !

Av Stina - 28 april 2012 20:15

innebär väldigt få timmar i stallet =(

Jag har tur och får hjälp av Sarah och gubben, speciellt skönt imorgon när jag går delad tur. Tack till er båda !


Efter jobbet idag promenerade jag Billan 20 minuter på ridbanan medans Becca red Mulle, och sedan fick hon beta lite gräs en stund.

Imorgon ska dränet bort och på måndag får hon gå ut i hage - inte dom med go lera i dock, känns som att utmana ödet lite ;)


Arkivbild

 


Av Stina - 27 april 2012 10:59

är mycket bättre idag och rör på sig i boxen.

Vi tog ut henne för en promenad och hon rörde sig riktigt bra så hon fick gå med medryttare S på ridbanan en stund och hon verkade tycka det var skönt.


Vincent och jag roade oss med tömkörning, och jag tycker nog att han går riktigt fint i traven på töm.

Sidförande funkade kanon.

Galoppen däremot är av typen liggandes i kurvorna ... vi har lite att jobba på där =)


Arkivbild

 

Av Stina - 26 april 2012 21:22

utetur med Sarah och Nora tog Vincent och jag idag på fm.

Lite mer än en timme var vi borta och tog bla en riktigt härlig galopp.

2 glada tanter på tur alltså =)


Herr V och jag var oerhört stiliga, speciellt han i matchande schabrak och luva.


   


Idag är det definitivt synd om lilla Billan.

Hon har jätteont och vill knappt flytta sig alls, känner mig lite orolig - ska hon ha så ont att hon inte alls vill röra på sig ??? =(

Av Stina - 25 april 2012 19:10
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards