It's my life

Alla inlägg under december 2011

Av Stina - 31 december 2011 12:33

och strålande sol var det imorse när Billan och jag startade upp årets sista dag.

Vi provade nya fina tränset, klädde på oss lite extra och gav oss iväg.


 


En timmes lugn, skön och avkopplande skrittur - kan man börja en dag på ett bättre sätt ?


   


Nyåret firar vi hemma med god mat och dryck för att sedan, som vanligt, vid 12 slaget hälsa det nya året välkommet i stallet.



GOTT NYTT 2012


önskar vi er allihopa !

Av Stina - 30 december 2011 17:40

går för mig "till historien" som ett väldigt händelserikt år på både gott och ont.


Det är året då Billan kom ut på några små tävlingar (med dåvarande medryttare) och verkligen visade hur mycket hon gillade att hoppa.

Dessutom framkom det att hon faktiskt har talang och bra teknik, något jag inte riktigt trodde i början av året =)

Och tänk att man kan bli så stolt över felfria rundor i 50 och 60 cm ;)

    

 


För Billans del har det varit ett helt skadefritt år där vi kommit igång med ridningen på allvar och även börjat träna för tränare.

Ett bra år helt enkelt och vi hoppas på mer träningar, tävlingar och fortsatt utveckling även nästa år för lilla Billiebus.


För Vincent och mig har 2011 varit året då vi sprängt många barriärer och verkligen nått fram till varandra.

Det har varit skador och problem : SI leden, sparkar, sår, hältor, förkylningar och div annat som gjort det svårt att verkligen komma igång helt och hållet, men trots detta har utvecklingen framåt gått med stormsteg för oss.

All oro och rädsla som präglade första halvåret har bytts ut mot glädje, stolthet och positivitet och jag ser verkligen fram emot vårt 2012.

Jag tror på oss nu =)


   


För lilla Ebba har det varit ett motigt år.

Det började bra första halvan men övergick sedan i den ödestigra skadan 20 juni.



2011 har för oss två inneburit besök på att antal kliniker, det har gjort oss kända hos både hemmavet och distriktarna.

Pengarna har runnit ut från kontot och det har varit så mycket oro och förtvivlan så det är omöjligt att sätta ord på det.

Vi avslutar året försiktigt positiva och vägrar se 2012 som nåt annat än året då hon ska bli friskförklarad !



Stallmässigt har det varit ett tungt år. En hel del konflikter, folk och hästar som kommit och gått.

En hel del situationer och problem jag ALDRIG trodde man som stallansvarig skulle behöva bli inblandad i.

Det har varit skadade hästar, ev förgiftningar och avlivningen av en unghäst som chockade hela stallet.

För att inte tala om stallägarens olycka som berörde oss alla djupt.

Året avslutas dock positivt med ett trevligt och stabilt gäng !


"Privat" är 2011 året då vi flyttade från hus till lägenhet, och ingen av oss ångrar det beslutet.

För oss som familj blev det ett ordentligt lyft och vi alla trivs enormt där vi bor nu.

Det var ett jobbigt år för mig hälsomässigt med flera tunga besked att ta in, acceptera och lära sig leva med.

Det är även året då jag blev mormor till världens sötaste Simon   och fick se min äldsta dotter flytta hemifrån och skapa sin egna lilla familj.


 











Av Stina - 30 december 2011 17:31

över att fått Emilie som medryttare.

Med ung och tuff ryttare får man göra en massa roliga saker som inte matte dressyrtant tillåter.

Tex ut och galoppa och få släppa loss som idag.

Det var en trött men mycket nöjd Billan som kom tillbaka efter ridturen, springa fort är kuuuuul ;)


På väg ut på tur, lika glada båda två =)

   

Av Stina - 30 december 2011 16:35

hade en liten mysstund igårkväll.

Ps. Ställ skärmen på högkant efter halva tiden ;)


Av Stina - 29 december 2011 19:03

http://www3.ridsport.se/Tavling/Nyheter/2011/12/TillfalligfrysningavMom1512/


Är det sista turen i fråga om loggor eller kommer det mera ?

Intressant vilket rabalder det blivit tycker jag ! 


Av Stina - 29 december 2011 18:51

något positivt med att vänta på veterinär så är det att man får en hel del läder putsat och en del skrymslen och vrår sopade i stallet.


Herr V hade tempökning imorse, fortfarande ordentligt halt, puls och värmeökning i hoven så jag ringde vet som kom förbi stallet fram på em.

Han reagerade inget för visitertång eller för grundlig genomgång av benet.

Ingen svullnad och ingen värmeökning mer än i hoven, och det var betydligt mindre än i morse.

Ökad puls fortfarande.

Dessutom kunde han stödja och gå på benet när vet anlände.

Räckte tydligen med att ringa veterinären för att han skulle tillfriskna ? *S*

Skämt åsido, han kunde skritta med endast liten hälta men är 3 gradigt halt i trav på vänster fram.

Frågan är vad det är ?

Så det är fortsatt boxvila, våtvarma omslag nattetid, linda frambenen och hålla koll på temp och hälta fortsättningsvis, bara att fortsätta vänta och se vad som händer alltså.

Är det nåt jag avskyr så är det att vänta och se - man kan ju bli totalt galen för mindre   

Av Stina - 28 december 2011 21:29

telesamtal vid intag.

Herr V mycket halt, går på tå, ökade puls och varm i hoven.

Där kom det jag "ville ha", lite symtom på vad som är fel.


Kollade igenom honom ordentligt vid kvällsfodring och då var det en rejäl värmeökning i hoven och en mycket halt och ledsen kille jag hittade.

Hovböld ?

Har lagt våtvarmt omslag över natten och så blir det några telefonsamlat imorgonbitti.


 


Sedan till det roliga med dagen : jag måste ha varit RIKTIGT snäll senaste tiden för vet ni vad jag fick i mina paket ???

Av gulliga svägerskan Sarah fick jag inramade fotografier på mina älsklingar  

I guldram och allt ska dom pryda min vägg !

TACK älskade vän !!



Av min totalt galna brorsdotter fick jag ett träns .

Och inte vilket träns som helst, utan ett Stubben !!

Det är ju så fint så jag får nog rama in det ;)

TACK du galna ungdom !


 

   

Av Stina - 28 december 2011 14:01
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards