It's my life

Alla inlägg under juli 2010

Av Stina - 31 juli 2010 15:44

och med lite skallebank av förkylningen som inte riktigt vill ge med sig, så det har varit lugnt idag.


Sadlade på Billan imorse och red en sväng på grusvägen.

Efter regnet som kommit och sladdningen som gjordes igår så var grusvägen riktigt trevlig att rida på.

Jobbade med böjningar och flytt från skänkel längs med och rakt över vägen.

Var en riktigt mjuk och trivsam häst på slutet trots att hon var lite på tårna pga blåsten.


Bild fr juni

     

Av Stina - 30 juli 2010 11:50

Vi började dagen med att utöka Mulles fålla litegrann och se till så att det är ordentligt med el i den.

Tog väl nån timma och nu ska han förhoppningsvis hålla sig där inne !


    


Väl inne igen var Pipan framme och åt mat så jag satte mig att vänta ut henne ihop med Becca med förhoppningen att hon skulle föra oss till sitt gömställe.

Hon hade inte bråttom. Äta lite, dricka vatten, äta lite till, mera vatten ... och så kela lite däremellan.


 


Så småningom befann vi oss vid baksidan av huset där vi tillbringade en halvtimme med kel och hålla ögonen på en katt som spankulerade runt utan brådska någonstans.


   


Så, efter drygt en timme hoppade hon upp på altanen och in bakom trappen och pipandet från kattungarna avslöjade henne direkt. Där var dom !!


     


3 stycken sötnosar, svarta och grå ser det ut som.


    


Nu har jag flyttat dom ner till stallet, bonat om med hö och handukar och mat och vatten till mammakatt.

Återstår att se om hon godkänner min placering !


Så Helena, ingen ser ut som moster önskar ... men, grannen har dessa 2 godingar som inte är tingade ännu. 8 veckor gamla :


    


Av Stina - 29 juli 2010 18:57

Av Stina - 29 juli 2010 15:43

Jobb 7-14 och sen hem för att se att katten har smalnat av betydligt sen igår : hon har fått sina ungar.

Frågan är bara : vart tusan har hon lagt dom ?????


Har tillbringat senaste timmen (i regnet )med att leta på alla tänkbara ställen utan resultat ... vart har du gömt dom Pipan ??


  



Av Stina - 29 juli 2010 06:00

Idag somnar Billan och Vincents mamma in.


Tack för allt Denise, Vila i frid !


            

Av Stina - 28 juli 2010 19:35

hade lyckats ta sig ur sin fålla och stod glatt och pillade i sig av det lilla, men ändå förekommande, gräset i själva hagen !!

Visserligen kan han inte ha varit utanför i max 45 minuter, jag såg att han stod i sin fålla när jag åkte bort till Ebba och Vincent nämligen, men har jag nu otur kan det gott räcka för ett återfall ...

Ett och annat mindre vackert ord kommer över mina läppar i detta nu ...


Bild från juni, ser ni fettdepåerna som här ändå är betydligt mindre än när han kom till oss ...


  



Av Stina - 28 juli 2010 18:07

Igår ( liksom alla dar ) skrapade jag bort alla flugägg från hästarna.

Idag ser Ebba ut så här ... igen !

Känns tröstlöst !!


    

Av Stina - 27 juli 2010 19:21

har jag roat mig med idag i 4 timmar.

Huvudet är fullt av timmar, minutrar och alla dessa beteckningar på de olika turerna : A, B, C, C1, C3 ...osv som ska skrivas in snyggt i små minirutor.

Halva tiden tillbringades vid datorn och ett schemasimuleringsprogram som signalerar rött när arbetstidslagarna inte följs ... vilket den gjorde lite då och då.

Kära nån vad det snurrar i skallen !


Eftersom jag har kvar en del av huvudvärken och den onda halsen så händer inte så mkt mer idag, jag ska bara ladda inför ett 7.30 - 16 pass imorgon.


Ha en trevlig kväll !

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards