It's my life

Alla inlägg den 8 juli 2010

Av Stina - 8 juli 2010 22:37

Nåt jag tänkte på under kvällens tur var vad mkt flygfän Billan och jag hade surrade runt oss medans E och Kiwa hade några lätträknade satar.

Är det så att dom dras mer till mörka hästar, eller har Billan nån annan ovälkommen dragningskraft ?


Båda hästarna är switchade, Kiwa för 4 veckor sedan och Billan för lite mindre än 2 veckor sedan.


  

Av Stina - 8 juli 2010 21:22

Ebba åkte med i den allmänna städyran som råder och vart schamponerad från topp till tå under em.

Hon förlät mig snart när hon fick gå och beta sig torr i solen.


  


Framåt kvällen red jag ut ihop med E och Kiwa under lite mer än en timme.

Billan visade en ny färdighet ... vi skrittar lugnt fram i skritt på lång tygel när hon plötsligt kastar sig upp i luften i en capriole !

Mycket tjusigt sa E ... jag satt mest och skrattade åt min helgalna häst =)

Av Stina - 8 juli 2010 12:55

Har fallit till föga för de positiva omdömena om bakjäst och börjar ge Mulle 1/4 pkt från idag.

Hittade oxå en studie där de positiva effekterna hade påvisats utan några neagtiva baksidor, så jag ska nog våga prova mig på det =)


  

Av Stina - 8 juli 2010 08:58

Med tanke på den avslitna martingalen i förrgår och det ryck Vincent måste ha fått vill jag inte sätta bett i munnen på honom på några dagar, och rida bettlöst vet jag inte om jag vill ... måste fundera lite på det ;)

Så idag fick det bli longering med kapson på morgonen innan alla flygfän vaknar till liv.


    


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards