It's my life

Alla inlägg den 1 juli 2010

Av Stina - 1 juli 2010 18:26

Jag är inte på jakt efter någon ny häst, jag har fler än jag behöver    och inte har jag tänkt mig att byta ut någon heller.

Trots detta så läser jag hästannonser flera ggr i veckan, ja nästan dagligen ska erkännas, på flera olika sajter.

Jag kan bara inte låta bli, det är lite som en drog ...


Det händer att jag hittar något riktigt intressant fast oftast är det annonser som bara skummas igenom och glöms bort.

Så har du dom hästarna som återkommer på annons efter annons, ofta med rea pris efter en tid och då blir jag lite allergisk.

Jag gillar inte att djur annonseras ut som reavaror eller perfekta julklappar.

Jag gillar heller inte när hästen ska avlivas om 5 dagar om ingen köper den ... det där med framförhållning verkar många ha svårt för ?


Ibland ser jag hästar jag känner till salu, en del ggr undrar jag dock om det är samma häst jag och säljaren menar för jag känner inte igen vad som beskrivs i annonsen ?

Olater och div sjukdomar/problem finns inte längre  ... så skönt att man kan lösa sådana saker bara genom att sätta ut en annons *ironisk*.


  






Av Stina - 1 juli 2010 12:40

Anneli kom hit på fm och så tog vi en skogstur på Billan och Vincent.

Billan superpigg, taktade och småtravade hela vägen och Vincent lunkade på lugnt bakom ... vilken häst är det nu som är jobbigast att rida .... det kan man fråga sig  *s*


Vi var iväg drygt en timme, mestdels skritt ( ja, det var tänkt så iaf ) ... lagom prattempo ;)


Tack för idag Anneli !


  

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards