It's my life

Alla inlägg den 20 juli 2010

Av Stina - 20 juli 2010 21:18

Billan fick inviga transporten med lite lastträning.

Hon har inte åkt transport sedan jag köpte tillbaka henne som 2 åring, och inte sett insidan av en på 2 år men det märktes inte.

Hon stannade till vid rampen och luktade lite, provade med en hov och sedan klev hon på.

Skönt med en okomplicerad häst =)


Vi gick på och av några gånger, stod still och hade klistund inne, jag gick ut genom skötardörren och blev osynlig en stund och hon stod lugnt kvar.

Vi provade även med att backa 2 steg, ta 2 fram - 1 bak, 1 fram osv och hon följde mina instruktioner precis.

Jag stängde inga bommar eller nåt idag, det blir steg 2 när hon är helt tillfreds med att stå inne, som syns på bilderna är hon inte helt nöjd över situationen och jag går inte vidare förrens hon är det.


  


  


  


Sedan var det min tur att träna ... backning.

Jag är hemskt dålig på att backa med släp, kanske mest för att jag så sällan gjort det, men det ska det bli ändring på nu har jag tänkt mig.

Efter några försök stod iaf trailern inbackad vid stallväggen på den plats jag tänkt mig  ... I rock ;)


Av Stina - 20 juli 2010 10:08

Del 1 av 9.

Mycket bra och lättfattat (på engelska) med bra förklaringar till vad som är viktigt att tänka på, och varför.



Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards